۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۲۹۲۱۷
امام جمعه بابل:

علم کشی و به کار بردن آلات موسیقی موجب تضعیف عزاداری حسینی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با انتقاد از برخی ناهنجاری ها به خصوص حضور برخی افراد با ظاهر نامناسب گفت: تقاضای جدی ما این است که خواهران در روز عزای سید الشهدا حرمت این ایام را نگه بدارند و با ظاهر و حجابی مناسب حضور پیدا کنند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با تعزیت و تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) در این ایام را از بزرگترین سرمایه های معنوی برای تشیع دانست و تصریح کرد: مهم ترین مسأله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی عزاداری کردن است و باید اهتمام بیشتری برای برگزاری در عاشورای حسینی صورت بگیرد.

 

وی با دعوت برای حضور بیشتر و جلوه بیعت با سیدالشهدا خاطرنشان کرد: در روز عاشورا ضرورتی برای بازگذاشتن برخی مغازه ها و بازارها وجود ندارد و بهتر است که مغازها در حد کشیک دادن برای برطرف کردن برخی نیازهای ضروری باز باشد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل دعوت به اهتمام برای راه انداختن دسته های عزاداری از سوی همه هیأت های مذهبی گفت: از بعضی تکایا و هیأت های مذهبی شنیدم که دسته های عزاداری راه اندازی نشد و لازم است مسؤولان آنها توجه بیشتری برای این اقدام داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با راه افتادن موج  عزاداری گسترده در شهرها و روستاها دل دشمنان اهل بیت(ع) و تشیع به درد می آید.

 

حجت الاسلام روحانی به تبلیغات گسترده از سوی وهابیت و تکفیری ها برای تختئه عزاداری و ایجاد شبهه در این خصوص خاطرنشان کرد:  برای عزاداری سیدالشهداء(ع) خط و نشان می کشند و به آن هجمه وارد می کنند زیرا  اثرات عزاداری ها را می فهمند.

 

وی افزود: دشمنان اهل بیت(ع) از اینکه رسانه ها موج عظیم و میلیونی زائران سیدالشهداء(ع) را نشان می دهد، می سوزند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به این که موج گسترده و پرشور عزاداران حسینی موجب تقویت همبستگی در میان مسلمانان به خصوص تشیع می شود، تصریح کرد: کسی در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)  تماشاچی نباشد و با پیوستن به دسته و هیأت محله خود جلوه بیشتری به عزاداری ها بدهد.

 

وی با انتقاد از برخی ناهنجاری ها به خصوص حضور برخی افراد با ظاهر نامناسب گفت: تقاضای جدی ما این است که خواهران در روز عزای سید الشهدا حرمت این ایام را نگه بدارند و با ظاهر و حجابی مناسب حضور پیدا کنند.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن اشاره به ناهنجاری سال های اخیر در خصوص راه افتادن مدی به نام آرایش عاشورایی خاطرنشان کرد: صحنه های تأسف باری که برخی زنان بزک کرده به وجود می آورند بسیار زننده است.

 

وی ادامه داد: این افراد باید به خود بیایند و کمی خجالت بکشند و حریم سیدالشهدا ء(ع) را در این روز نگه بدارند.

 

امام جمعه بابل یکی از نگرانی های دیگر در خصوص عزادارای را نمایشی شدن عزاداری ها عنوان کرد و گفت: یکی از نگرانی های ما این است که عزاداری های ما دارد به سمت تماشاچی و نمایشی شدن پیش می رود.

 

وی افزود: در دهه های قبل شاهد این بودیم که دسته های عزاداری به صورت سینه زنی بودند و عزاداران خالصانه و پابرهنه به حرکت در می آمدند و جلوه با شکوهی را به نمایش می گذاشتند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل دیگر راه افتادن علم های فلزی و گسترش به کار گیری آلات موسیقی را از دیگر آفت های عزاداری بیان و تصریح کرد: علم کشی ها و به کار بردن انواع آلات موسیقی در عزادارای ها اصل مسأله عزاداری دچار خدشه می کند و زیر سؤوال می برد.

 

وی ادامه داد: باید از نمایشی شدن عزادارای ها بکاهیم و خلوص بیشتری در عزاداری ها داشته باشیم و امیدواریم شاهد هر چه ساده تر برگزار شدن عزاداری ها باشیم./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات