۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۲۹۲۲۴
رییس شورای تبلیغات ‌اسلامی خراسان‌ شمالی خبر داد؛

برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان استکبارستیز در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با یادآوری تقارن 13 آبان با روز عاشورا از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان استکبارستیز در این استان خبر داد.
تجمع عاشوراييان استكبارستيز در خراسان شمالي

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در حاشیه مراسم تاسوعای حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به تقارن 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با عاشورای حسینی، اظهار داشت: با همزمانی این دو مناسبت فردا تجمع بزرگ عاشوراییان استکبارستیز در بجنورد و مراکز دیگر شهرستان های استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

به گفته وی این تجمع صبح فردا در صحن متبرک حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با مشارکت افزون بر 200 هیأت عزاداری برگزار شده و عزاداران استکبارستیز عاشورایی خشم و انزجار خود از استکبار جهانی را با فریاد زدن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس و ... اعلام می کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان این که اجتماعات مشابه در دیگر شهرها و روستاهای استان نیز برگزار می شود، تصریح کرد: اجتماع عاشوراییان استکبار ستیز خراسان شمالی با برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا به پایان می رسد.

 

وی تصریح کرد: تجمعات بزرگ عاشوراییان استکبارستیز همزمان با روز عاشورا و سیزدهم آبان به صورت محوری در 15 شهر استان خراسان شمالی برگزار شده و در همه این شهرها نیز نماز جماعت ظهر عاشورا پایان بخش مراسم خواهد بود.

 

مشارکت 1200 هیأت عزاداری خراسان شمالی در تاسوعا و عاشورای حسینی

 

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در حاشیه مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در گفت و گویی از مشارکت حدود هزار و 200 هیأت عزاداری استان خراسان شمالی برای برگزاری مراسم های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان های مختلف استان خبر داد و گفت: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در شهرها و روستاهای استان با همکاری و هماهنگی نهادهای فرهنگی و مذهبی و مشارکت پرشور مردم برگزار می شود.

 

وی ارائه برنامه‌های پر محتوا و مستند، پرهیز از اجرای برنامه‌های موهن در عزاداری ها، تبیین موضوع امامت و ولایت و سیره ائمه اطهار(ع) به‌ ویژه حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع)، رعایت مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی، انسجام ملی و وحدت اسلامی و احیای ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی مانند حق گرایی، استکبارستیزی و ایثار و شهادت طلبی را از جمله مواردی ذکر کرد که می بایست از سوی هیأت های عزاداری و سوگواران حسینی رعایت شود.

 

حجت الاسلام ایزانلو از مسؤولان و رؤسای هیئات مذهبی استان خراسان شمالی خواست تا با همکاری و هماهنگی با سایر نهادها، برگزاری مراسم های عزاداری در هیأت تحت نظر خود را به خوبی مدیریت و هدایت کنند.

 

گفتنی است، در ماه محرم امسال مراسم های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در هزار و 120 باب مسجد و حسینیه و هزار و 160 هیأت مذهبی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

برگزاری این برنامه ها از سوی 850 روحانی مبلغ و نیز 830 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) هدایت و مدیریت می شود.

 

اجرای سوگواری شهادت امام حسین(ع)، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و ... برخی از برنامه های دهه نخست ماه محرم در استان خراسان شمالی محسوب می شوند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات