۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۲۹۴۶۳
دبیر علمی همایش سیره علوی در لرستان:

پیروی از سیره امام علی بهترین راه اصلاح اخلاق در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی همایش سیره علوی در لرستان با بیان این که پیروی از سیره امام علی بهترین راه اصلاح اخلاق در جامعه است، گفت: تبیین سیره امام علی(ع) مهم ترین هدف برگزاری همایش سیره علوی است.
ميلاد امام علي

سید علاءالدین شاهرخی، دبیر علمی همایش سیره علوی در لرستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تهاجم فرهنگی در جامعه امروز بیان داشت: تبیین و تقویت سیره اهل بیت(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمن است.

وی با اشاره به برگزاری همایش سیره علوی در لرستان، افزود: این همایش با محوریت نام گذاری سال و با شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار خواهد شد.

شاهرخی با بیان این که مهم ترین هدف برگزاری همایش سیره علوی تبیین سیره امام علی(ع) در جامعه به ویژه بین نسل جوان است، عنوان داشت: باید تلاش شود جوانان از سیره اهل بیت(ع) به خوبی الگو بگیرند.

وی تبیین و گسترش سیره اهل بیت(ع) را در جامعه مسأله ای ضروری بیان کرد و گفت: الگوگیری از سیره و سنت اهل بیت(ع) در حفظ سلامت جامعه نقش بسزایی دارد.

دبیر علمی همایش سیره علوی با اشاره به این که سیره و سنت اهل بیت(ع) در زندگی ما فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این گونه همایش ها بتوان ارزش های اسلامی را در جامعه تقویت کرد.

 وی با تأکید بر اصلاح اخلاق در جامعه امروز به ویژه بین نسل جوان، بیان داشت: پیروی از سیره اخلاقی امام علی(ع) بهترین راه اصلاح اخلاق در جامعه است.

شاهرخی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش ما در برگزاری همایش سیره علوی، نهادینه کردن  افکار و اندیشههای این امام همام در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به این که همایش سیره علوی ابعاد گوناگونی دارد، افزود: یکی از ابعاد آن علمی است و با حضور اعضای دانشگاه های استان لرستان برگزار می شود.

گفتنی است، همایش سیره علوی پنج شنبه، 11 دی ماه سال جاری در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خرمآباد برگزار می شود./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات