۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۲۹۸۸۱
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده تأکید کرد؛

تقوا معیار اصلی در دوستی‌ها

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مهم ترین ملاک انسان برای انجام امور مختلف تقوا است، گفت: باید در دوستی با افراد دقت کنیم و بدانیم که دوستان بزرگ‌ترین تاثیر را بر ما دارند و اگر در انتخاب آنها اشتباه کنیم به بی‌راهه می رویم.
فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه سخنرانی عصر امروز در شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که زن شوهر باید دست یکدیگر را بگیرند و به بهشت بروند، گفت: یعنی مسیر زندگی خانوادگی بهشت است و باید مسیر را برای بهشت هموار کنیم زیرا گاهی رفیق ما را به جهنم می برد و در آداب اسلامی آمده اگر می خواهید به سفر بروید اول اخلاق همسفر را بدانید بعد مسیر سفر را مشخص کنید.

وی افزود: باید در دوستی با افراد دقت کنیم و بدانیم که دوستان بزرگ‌ترین تاثیر را بر ما دارند و اگر در انتخاب آنها اشتباه کنیم به بی‌راهه می رویم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید در انتخاب هم نشین دقت کنیم زیرا بعضی از هم نشین ها زندگی ما را نابود کرده و ما را به اعتیارد می کشانند و اگر اهل امر به معروف ونهی از منکر هستند با آنها رفتار کنیم.

وی افزود: ملاک ما باید برای همنشینان و برگزاری مهمانی ایمان و تقوا باشد و باید به خود نگاه کنیم ببینیم به مهمانی چه کسی می رویم آیا خدا از او راضی است یا نه و بهتر است به مهمانی افراد ربا خوار، افراد حرام خور و افراد بی دینی نرویم و باید به این نکته توجه کنیم یکی از ملاک های مهمانی گرفتن و دعوت به مهمانی فقر است و باید افرادی را به افطاری دعوت کنیم که نیازمند هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما باید به مخارج و فعالیت های خود جهت دهیم افراد نیکوکار را تشویق کنیم.

وی گفت: ما موظف هستیم بعضی از اعمال را علنی و آشکار انجام دهیم تا موجب تشویق شود زیرا بعضی از اعمال به گونه ای هستند که چند نفر را تشویق به انجام آن کار کنیم.

کارشناس فقهی ابراز داشت: ملاک ما برای انجام کارهای مختلف از جمله کارهای اجرایی و اداری، تقوا و ایمان باشد به عبارت دیگر تمامی کارهای خود را براساس تقوا و رضایت خداوند انجام دهیم و به گونه ای عمل کنیم که دیگران را جذب کنیم.

حجت الاسلام  والمسلمین فلاح زاده با اشاره به این که تقوا مهم ترین ملاک و معیار برای انجام کارهای مختلف است، گفت: انسان با تقوا هرگز دچار گمراهی و انحراف نشده و همواره برای رضایت خداوند کار می کند.

وی با اشاره به این که والدین باید از همان روزهای اول فرزندان خود را با تقوا آشنا کنند، گفت: تقوا محوری ترین کلید در زندگی انسان برای انجام امور مختلف است بنابراین انسانی که تقوا نداشته باشد./968/پ203/س 

ارسال نظرات