۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۰۰۱۲
جریان وفای اسلامی بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:

افسران امنیتی شکنجه‌گران آل‌خلیفه هستند و باید محاکمه شوند

خبرگزاری رسا ـ جریان وفای اسلامی بحرین با صدور بیانیه‌ای درباره شهادت یکی دیگر از انقلابیون تحت شکنجه مأموران منامه تاکید کرد که گروهک‌ها و افسران امنیتی این رژیم همانند رهبرانشان جنایتکارند و باید محاکمه شوند.
حسن الشيخ مبارز شهيد بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جریان وفای اسلامی بحرین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که حسن الشیخ یک از مبارزان بحرینی که در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه زندانی بود، تحت شکنجه جان باخت و شمار زندانیان سیاسی و جنایی که تحت شکنجه فوت می‌کنند نشان می‌دهد که شکنجه ابزاری روش‌مند در زندان‌های آل‌خلیفه به شمار می‌رود.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها مدعی وجود برنامه‌هایی برای اصلاح و تربیت در سلول‌های آل‌خلیفه شده بودند این در حالی است که حقائق و رویدادهای داخل زندان‌ها نشان داد که این ادعاها نادرست بوده و پیکرهای کشته شدگان همچنان هر چند مدت یک بار به علت شکنجه و سهل انگاری در روند درمان‌‌ از داخل زندان‌ها به بیرون منتقل می‌شوند.

 

جریان وفای اسلامی بحرین در بیانیه خود تاکید کرد: گروهک‌ها و افسران سرویس‌های امنیتی (رژیم) حمد بن عیسی آل خلیفه همانند رؤسای خود جنایتکار بوده و باید به خاطر شکنجه‌، قتل و سهل انگاری مجازات شوند.

 

این جریان سیاسی مخالف رژیم آل‌خلیفه، به منظور نجات دادن جان اسرا و محکومان سیاسی و جنایی از شکنجه، سازمان‌های بین‌الملل حقوق بشر را به بازدید از زندان‌های بحرین دعوت کرد.

 

سید یوسف المحافظة نائب رییس مرکز حقوق بشر بحرین روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به شهادت حسن الشیخ در زندان مرکزی جو، نوشت: اطلاعاتی که به دستمان رسیده حاکی از آن است که الشیخ توسط نیروهای پلیس شکنجه شده و بعد از آن در زندان جو درگذشت.

 

المحافظه افزود: نبیل رجب فعال برجسته حقوق بشر بحرین با چشم خود شاهد شکنجه کودکان در زندان مرکزی جو بوده و شکایت‌هایی نیز به همین منظور تقدیم مسؤولان کرده ولی هیچ وقت به آن‌ها رسیدگی نشد. عدم مجازات مجرمان عامل اصلی شهادت حسن الشیخ است.

 

خانواده شهید الشیخ تاکید کردند که به علت شکنجه زیاد چهره فرزندشان تغییر کرده و شناسایی وی مشکل شده است.

 

از طرفی دیگر شیخ علی سلمان رییس جمعیت اسلامگرای الوفاق بحرین نیز در واکنش به خبر شهادت این انقلابی بحرینی تاکید کرد که شهادت حسن الشیخ بیانگر تداوم روند شکنجه در زندان‌های آل‌خلیفه است./994/د101/ک

ارسال نظرات