۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۳۰۰۱۳
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

حامیان شکنجه بویی از انسانیت نبرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با محکوم کردن شکنجه زندانیان بیان داشت که حامیان شکنجه بویی از انسانیت نبرده‎اند.
شيخ علي سلمان، دبيركل انجمن ملي اسلامي «الوفاق» بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در صفحه اجتماعی توییتر خود شکنجه و به شهادت رساندن حسن الشیخ را محکوم کرد و بیان داشت: رژیم آلخلیفه  حسن الشیخ را در زندان به قدری شکنجه دادند که به مقام شهادت رسید.

 

وی افزود: این گونه اقدامات رژیم آلخلیفه بر خلاف قانون‌های حقوق بشر است و خانواده‌های زندانیان بارها از شکنجه فرزندانشان شکایت کردهاند.

 

دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با اشاره به گزارش محمود شریف بسیونی از نمایندگان سازمان حقوق بشر گفت: در گزارش بسیونی به صراحت ذکر شده است که ده‌ها تن از انقلابیان بحرینی به شکل وحشیانهای مورد شکنجه قرار میگیرند به طوری که 5 تن آنان به مرگ منجر شده است.

 

وی تصریح کرد: کسانی که به عمل شنیع شکنجه مشغول هستند یا دستور این کار را میدهند و یا توانایی متوقف کردن آن را دارند ولی هیچ قدمی بر نمیدارند بویی از انسانیت نبرده‌اند و در انسان بودن آنان باید شک کرد.

 

شیخ علی سلمان به علل رخ دادن چنین اعمال وحشیانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: فرار از مجازات و عواقب یکی از دلایل مهم سیاست شکنجه زندانیان است.

 

 وی با انتقاد از دادگاه آلخلیفه عنوان کرد: صدور احکام سبک و تبرئه کردن عاملان چنین جنایت‌هایی سبب گسترش شکنجه و تشویق آنان میشود./994/ب903/ک

 

ارسال نظرات