۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۱۸۲
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(33)

نگاه سطحی رسانه‌ها به سبک زندگی مشکلی را حل نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این‌که نگاه عمیق به مسائل دینی تنها راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است، گفت: بهترین نقشی که رسانه می‌تواند در مسیر سبک زندگی اسلامی ایفا کند، این است که در ارائه برنامه‌ها سطحی برخورد نکند و مطالب محتوایی و کیفی ارائه کند.
خبرگزاري رسا در روز اول نمايشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اکبر علیزاده، کارشناس مسائل دینی با حضور در غرفه این خبرگزاری در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به تشریح این مسأله که تغییر سبک زندگی جامعه و تأثیرپذیری از شبکه‌های ضد اسلامی و ضد ایرانی کشور را با چه چالش‌های کلانی مواجه می‌کند، پرداخت.

 

وی گفت: ما نمی‌توانیم از امکانات پیشرفته موجود در دنیا استفاده نکنیم، چون اکثر امکانات امروزی تکنولوژی و سبب پیشرفت است، اگرچه از غرب وارد شده است.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که مقابله با هجمه دشمنان با تبیین قوی و منسجم مبانی دینی امکان‌پذیر است، افزود: ما باید برای مقابله با ترفندها و حیله‌های دشمنان نگاه خود به دین و زندگی بشر راعمیق‌تر کنیم تا بتوانیم مسیر پیشرفت را به خوبی سیر کنیم.

 

حجت‌الاسلام علیزاده ادامه داد: تا نگاه ما به دین عمیق نشود، نخواهیم توانست با دشمنان مقابله کرده و به پیشرفت برسیم و باید بدانیم که سطحی‌نگری به مسأله دین رو به روز ما را گرفتار گرداب هجمه‌ها و شبهات دشمنان خواهد کرد.

 

وی واکسینه‌کردن جامعه از هجمه‌های دشمنان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: باید در حوزه فکری و اندیشه‌ای مبانی پخته و عمیق ایجاد شود تا معضلات و مشکلات جامعه کاهش پیدا کند.

 

این فعال فرهنگی با اشاره به نقش علمای دین در سبک زندگی جامعه، خاطرنشان کرد: هر چه علمای دین بیشتر و عمیق‌تر به مسائل معرفتی و دینی توجه نشان دهند و به جای پرداختن به سطح مسائل، وقت خود را صرف ریشه‌های بنیادی کنند، سبک زندگی مردم در جامعه بهتر خواهد شد.

 

وی نقش رسانه‌ در سبک زندگی اسلامی را بسیار مفید دانست و افزود: بهترین نقشی که رسانه می‌تواند در مسیر سبک زندگی اسلامی ایفا کند، این است که در ارائه برنامه‌ها سطحی برخورد نکند و مطالب محتوایی و کیفی ارائه کند.

 

حجت‌الاسلام علیزاده ادامه داد: این‌که رسانه‌ای صرفا به این فکر باشد که فضای سایت یا مجموعه خود را حجیم نشان دهد، این نقطه قوت محسوب نمی‌شود، بلکه نقطه قوت یک رسانه این است که مطالب را هر چند کوتاه ولی به صورت کیفی، محتوایی و عمیق ارائه کند؛ به صورتی که هر مسأله‌‌ای ده‌ها سرفصل موضوعی مناسب را در خود جای داده باشد.

 

وی با اشاره به این‌که موفقیت یک رسانه در انتشار اخبار و مطالب محتوایی، حرکت  در مسیر بیان حقیقت‌ها و واقعیت‌ها است، ابراز داشت: رسانه الگو باید از بیان مطالب کلیشه ای و مطالبی که باب دل برخی از افراد و گروه‌ها است، خودداری کند.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه در پایان افزود: بوی صداقت و حقیقت اگر از پایگاهی بلند شود، مردم ناخواسته به سوی این رسانه صادق حرکت کرده و نسبت به آن اطمینان پیدا می‌کنند و همین امر موجب می‌شود این نوع رسانه بتواند مطالب دقیق و محتوایی را در زمینه سبک زندگی به جامعه ارائه کند./907/200/س

ارسال نظرات