۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۷۲۱
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

احیاء و گسترش فرهنگ وقف با همکاری مبلغان دینی امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید با نگاهی ارزنده و بسیج عمومی باشد، گفت: همه مردم به خصوص علما، مبلغان و مدیران می توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در نخستین جلسه هفته وقف با بیان این که وقف از جایگاه ارزنده و والایی در دین مبین اسلام برخوردار است، گفت: وقف به عنوان احسانی ماندگار همواره می تواند اثرات گرانقدری در جامعه داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف جزو پایه و اساس فرهنگی ما است، بیان داشت: این فرهنگ ارزنده مورد تأیید و تاکید فراوان دین بوده که بزرگان دینی ما بر ترویج فرهنگ وقف به عنوان امری اثربخش در جامعه توجه داشتند.

 

وی با بیان این که وقف به عنوان سنت حسنه و صدقه جاریه است، افزود: ترویج فرهنگ وقف می تواند بخش عمده ای از مشکلات جامعه را در همه ابعاد رفاهی، معیشتی و فرهنگی رفع کند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: در طول تاریخ اسلام سنت پر برکت وقف از پایه های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است و می تواند نجات بخش جامعه از یک سری از تنگناها باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف ریشه در اسلام، قرآن و مبانی دینی و مذهبی دارد، گفت: ترویج این امر ارزنده نیازمند عزمی ملی و مشارکتی عمومی است.

 

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید با نگاهی ارزنده و بسیج عمومی باشد، بیان داشت: همه مردم به خصوص علما، مبلغان و مدیران می توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، افزود: ترویج فرهنگ وقف باید مورد توجه آحاد جامعه بوده و بتوانیم از این سنت ماندگار به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم که سبب حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: به منظور گسترش و ترویج فرهنگ وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفان و خادمان عرصه وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه، ادارات کل اوقاف و امور خیریه موظف به تشکیل ستاد هفته وقف شدند تا برنامه های ارزنده و گرانقدری در این راستا صورت گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با تشریح دستور العمل ابلاغی سازمان که برنامه های اجرایی هفته وقف را شامل می شود، گفت: با توجه به اهمیت ویژه هفته وقف لازم است تا برنامه ریزی ارزنده و تلاش های ارزشمندی در راستای اجرای باشکوه برنامه ها صورت گیرد.


وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت های لازم در این راستا، گفت: براساس دستورالعمل سازمان اوقاف کشور از 29 آذر تا پنجم دی به عنوان هفته وقف نام گذار شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات