۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۳۰۷۸۵
مسؤول مؤسسه عالی آموزش اجتهاد:

پرورش نیروی انسانی لازمه مقابله با دشمن است

خبرگزاری رسا- بانو مجتده صفاتی گفت: بهترین راه مقابله با نقشه های دشمن، پرورش نیروهای انسانی کارآمد است؛ نیروهایی که با استدلال و برهان، جوابگوی حملات و شبهات دشمن باشند.
پرورش نیروی انسانی لازمه مقابله با دشمن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو مجتهده صفاتی، مسؤول مؤسسه عالی آموزش اجتهاد، امروز در نشست بررسی مبانی فقهی و حقوقی اسلام جهت مشارکت زنان و میزان تاثیر آن بر جنبش های بیداری اسلامی که در جمع انجمن مطالعات زنان و خانواده مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد برگزار شد، گفت: در عرصه تبلیغ اسلام و مقابله با دشمن از کمی تعداد نهراسید؛ بلکه با توکل بر خدا و توسل بر ائمه معصومین(ع) به مقابله با نقشه های دشمن بروید.

وی گفت: دنیای امروز و استکبار برنامه دراز مدت برای کشورهای اسلامی اعم از پاکستان، هندوستان و سوریه چیده است و هدف آن جدا کردن مردم از اسلام و وسیله آن را رسانه قرار داده است.

این بانوی مجتهده به تأثیر رسانه ها در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت:رسانه، ابزاری است که می تواند فکر ایجاد کند. به تعبیر مقام معظم رهبری، کشورهای غربی و اروپایی امپراطور رسانه هستند،آن ها رسانه ای گسترده در اختیار دارند که اعم از شبکه های اجتماعی و ماهواره است.

صفاتی افزود: بهترین راه مقابله با نقشه های دشمن، پرورش نیروهای انسانی کارآمد است. نیروهایی که با استدلال و برهان، جوابگوی حملات و شبهات دشمن باشند. پاسخ گویی در دنیای امروز غیر از پاسخگویی در زمان گذشته است؛ چرا که لحظه به لحظه با شبهات به روز دشمن روبرو هستیم که باید پاسخ مناسب آن ها را داشته باشیم.

مسؤول مؤسسه عالی آموزش اجتهاد  خطاب به طلاب غیر ایرانی، ابراز کرد: امپراطوری رسانه‌ای غرب تمام جهان را هدف قرار داده است، فردی که در افغانستان است همان شبکه ماهواره ای را می تواند بگیرد که جوان ایرانی در اختیار  دارد، از این رو وظیفه شما سنگین است و باید بر توکل بر خدا، بر دشمن غلبه کنید و از دشمن نهراسید؛ چراکه خداوند می فرماید « وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ، و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید.».

نقشه های دشمن، نشان ترس از قدرت ایمان جوانان مذهبی است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که حملات دشمن ب این دلیل است که آن ها از قدرت ایمانی شما هراس دارند، افزود: نیروی های جوان را جذب کنید و اسلام ناب و خالص را به افراد معرفی کنید، اسلامی را تبیین کنید که برخواسته از سخنان پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) و علمای طراز اول اسلام است.

وی گفت: در عرصه تبلیغ اسلام و مقابله با دشمن از کمی تعداد نهراسید؛ چرا که شهید مطهری عنوان می کند، تنها 8 نفر خانم بودند که در واقعه عاشورا تحول آفرین بودند، خداوند در قرآن نیز می فرماید؛ «اکثرُهم لا یَعقِلون»، از این رو افراد عاقل و فهمیده کم تر هستند.

این بانوی مجتهده گفت: فرهنگ سازی و کار ارزشی انجام دادن مشکل است، اما اگر نیت خالص باشد و انسان برای خدا کار کند، خداوند نیز افراد را یاری می کند؛ چراکه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ، اى کسانى که ایمان آورده‏اید، اگر خدا را یارى کنید، یاریتان مى‏کند و گام‏هایتان را استوار مى‏دارد. »

صفاتی افزود: شما مبلغان دین الهی، باید از ائمه معصومین(ع) کمک بگیرید، تمام تحرکات عالم بواسطه امام عصر(عج) و به دست با کفایت ایشان است، از این رو اگر یاری دهنده ایشان باشید، زمینه را برای ظهور ایشان فراهم می کنید. 

مسؤول مؤسسه عالی آموزش اجتهاد ابراز کرد: هل من ناصر ینصرنی که امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند، همچنان ادامه دارد و تنها گوینده آن تغییر کرده است و اکنون از زبان امام عصر(عج) شنیده می شود؛ چرا که امام زمان(عج) یار و یاور نیاز دارند. 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: با استناد به این سخن شریف که «کُلُ اَرضٍ کَربلَا کُل یَومٍ عَاشورا»، تمام زمین ها می تواند تحول آفرین باشد و نیز تمام زمان ها و دوره ها می خواهند در ظرف خود تحول ایجاد کنند و کربلا شوند، از این رو اگر تحول ایجاد کنیم تمام روزها عاشورا می شود.

وی گفت: مبلغان غیر ایرانی، رسالتی سنگین بر دوش دارند، از این رو در امر تبلیغ کار باید فراگیر باشد و برای توده مردم تأثیر گذار باشد و این امر خطیر نیازمند برنامه ریزی دارد، جوان امروز نیازمند معرفت است، از این رو اگر با استدلال و منطق پاسخگوی او باشیم، او نیز قبول می کند.

این بانوی مجتهد با بیان این‌که مخاطب شناسی، از جمله نکاتی است که می بایست در امر تبلیغ به آن توجه شود، گفت: در عرصه تبلیغ باید نیاز مخاطب را بشناسید، از این رو باید ابتدا مخاطب خود را بشناسید و سپس نیاز او را شناسایی کنید./1309/پ202/ب3

ارسال نظرات