۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۹۶۵

کارگاه تلبس ویژه طلاب حوزه علمیه گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه گلستان از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
تلبس

حجت الاسلام نادعلی رضایی، معاون تهذیب حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب این حوزه خبر داد.

 

وی با بیان این که این کارگاه پنج شنبه و جمعه گذشته در دو نوبت صبح و عصر در مدارس علمیه امام خمینی(ره) گرگان و الغدیر آزادشهر برگزار شد، افزود: در این کارگاه آموزشی اساتید اعزامی از حوزه علمیه قم مهم ترین مسائل مربوط به موضوع تلبس را برای طلاب بازگو کردند.

 

حجت الاسلام رضایی از شرکت 223 طلبه در این کارگاه آموزشی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 128 طلبه در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان و 95 نفر نیز در مدرسه علمیه الغدیر آزادشهر شرکت کردند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه گلستان با بیان این که ساماندهی امور تهذیبی طلاب از جمله اهداف این برنامه آموزشی بود، گفت: پس از بررسی دقیق طلاب مدارس علمیه استان، کسانی که شرایط لازم جهت تلبس را داشتند دعوت کردیم و خوشبختانه استقبال خوبی از این کارگاه شد.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه افزود: بر اساس قوانین آمار و بررسی بند هشت از ماده پنجم جرایم، معمم شدن بدون اخذ مجوز جرم محسوب شده و با متخلف طبق مجازات‌های آمار و بررسی برخورد قانونی خواهد شد.

 

وی با اشاره به خصوصیات یک فرد ملبس ادامه داد: کسی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود باید دارای حسن خلق باشد، با مردم مدارا، اخلاق اسلامی را رعایت و پاکیزگی و آراستگی ظاهری و باطنی خود را حفظ کند و نیز خود را مقید به تلبس دائم کند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه گلستان در پایان خاطر نشان کرد: کارگاه تلبس نخستین مرحله صدور مجوز تلبس است و پس از تایید اداره آمار و بررسی و مصاحبه از سوی معاونت تهذیب استان مجوز تلبس صادر خواهد شد./1315/ت303/ب1 

ارسال نظرات