۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۳۱۱۰۳
امام جمعه دامغان:

سفر راهیان نور از بهترین راه‌های لمس درونمایه فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در آیین بدرقه دانش‌آموزان دختر شهرستان دامغان اعزامی به یاد‌مان‌های مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: اردو‌ها و سفر زیارتی و معنوی راهیان نور از بهترین راه‌های لمس درونمایه فرهنگ ایثار و شهادت است.
امام جمعه دامغان اعزام دانش آموزان دختر دامغاني به راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در مراسم اعزام بیش از 720 دانش آموز دختر مقطع دبیرستان شهرستان دامغان که با حضور معاون تربیتی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، فرماندار، رییس اداره آموزش و پرورش و فرمانده سپاه ناحیه دامغان در محل مسجد ایستگاه راه‌آهن این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان شرکت کننده در این سفر معنوی و درس‌آموز باید فرصت الگو گرفتن از حماسه سازان دفاع مقدس را با قرار گرفتن در جایگاه رزم آنان و تداعی خاطراتشان غنیمت شمارند.

وی با اشاره به ایام اسارت و ماتم خاندان رسول‌خدا(ص)، سفر راهیان‌ نور دانش آموزان دختر شهرستان دامغان و دیگر شهر‌ها و استان‌های کشور را امتداد اهداف سفر حضرت زینب و پیروی و تبعیت از سیره رفتاری و عملی بزرگ بانوی اسلام دانست و افزود: حضور پرشور مردم ما و به‌ویژه دانش آموزان در اردوهای راهیان نور پیام روشنی به دشمنان اسلام و ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تأکید بر اینکه این حرکت روحانی و معنوی باید بیش از پیش تقویت شده و در جامعه گسترش یابد، خاطر نشان کرد: شهدا به ما درس عزت، ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه دادند و امنیت و تداوم آزادی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، آنان چراغ روشن راه ما تا به قیامتند که باید در همه حال راه و یادشان را سرلوحه اعمال و رفتارمان قرار دهیم.

 

 اعزام سه هزار دانش‌آموز دختر از استان سمنان به راهیان نور

 قاسم شریفی، معاون تربیتی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اعزام سه هزار دانش آموز دختر استان سمنان به این سفر زیارتی و معنوی در سال جاری، گفت: اعزام داوطلبانه دانش آموزان و آینده سازان کشور به سفر‌های پر فضیلت راهیان نور می‌تواند یک انقلاب روحانی را در وجود آنان و جامعه ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اعزام این دانش آموزان به سفر چهار روزه راهیان نور از طریق خطوط ریلی کشور با همکاری سپاه استان سمنان و شهرستان دامغان، تصریح کرد: دانش آموزان در این سفر از مناطق عملیاتی شلمچه، اروند رود، پاسگاه زید و منطقه عملیاتی فتح المبین در جنوب کشور بازدید می‌کنند.

 

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزاری برنامه‌هایی همچون مسابقات عکاسی و خاطره‌نویسی از سفر و شرکت در رزمایش شبانه را از برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در این اردوی دانش آموزی عنوان کرد و افزود: هشت نفر از روحانیان و راویان حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و تعدادی از مادران دانش آموزان را در این سفر همراهی می‌کنند./977/پ203/ب

ارسال نظرات