۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۲۷۲
مدیر کل کمیته امداد لرستان خبرداد؛

مرمت و بهسازی 322 پروژه از محل درآمد زکات در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد لرستان از مرمت و بهسازی 322 پروژه از محل درآمدهای زکات در استان لرستان خبرداد.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، ولی الله منتظری، مدیر کل کمیته امداد لرستان، صبح امروز، در جلسه شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به این که استان دارای یک هزار و 287 روستای دارای اقلام زکات است، گفت: 11 مبلغ به صورت ثابت و 99 مبلغ بومی و غیر بومی نیز به صورت فصلی در راستای فریضه تبلیغ فعالیت می کنند.

وی افزود: مبلغان اعزامی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ رداخت زکات، بیان مسائل شرعی، ثمرات پرداخت زکات در دنیا و آخرت و پاسخگویی به سؤالات فعالیت می کنند.

منتظری بیان داشت: در راستای فعالیت مؤثر روحانیان در فریضه تبلیغ زکات، آموزش های مستمری  به مدت 36 ساعت با همکاری جهاد دانشگاهی لرستان برگزار می شود.

وی با بیان این که برای روحانیان پس از پایان دوره آموزشی مدرک نیز صادر می شود، تصریح کرد: روحانیان در این دوره آموزشی مسائل و احکام زکات را به صورت کامل آموزش می بینند.

ساخت سه مسجد در لرستان از درآمد زکات

مدیر کل کمیته امداد لرستان با اشاره به این که در شش ماهه گذشته از محل در آمد زکات این استان، 55 پروژه احداث شده است، افزود: 58 میلیون تومان صرف ساخت این پروژه ها شده است.

وی در ادامه با بیان این که سه مسجد در شهرستان چگنی، روستای چغلوندی و روستای قائدرحمت ساخته شده است، تصریح کرد: مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد نیز از درآمد زکات بازسازی و ساخته شد.

منتظری در پایان با اشاره به این که بیش از 73 میلیارد تومان نیز از محل درآمد زکات صرف مرمت و بهسازی 322 پروژه در لرستان شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 200 میلیون تومان نیز در راستای ساخت مسکن نیازمندان هزینه شده است./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات