۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۴۳۵
امام جمعه قاین:

دلبستگی به منصب، مسؤولان را از توجه به مردم دور می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قاین با بیان این که سخنان و عمل حضرت علی(ع) بهترین الگو برای مسؤولان در انجام امور حکومتی و دینی است، گفت: از دیدگاه آن حضرت، احقاق حقوق محرومان مهمترین رسالت مسؤولان است و اگر مسؤولان به منصب های خود دلبستگی داشته باشند، نه تنها نمی توانند رسالت خود را انجام دهند بلکه از مردم دور می شوند.
امام جمعه قاين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی، امام جمعه قاین، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان این که حضرت علی(ع) و رهنمودهای ایشان بهترین الگو برای اداره نظام اسلامی و احیای حقوق مظلومان و محرومان است، افزود: بهتر است مسؤولان در انتخاب های خود برای سمت های مختلف، فراجناحی عمل کرده و بیش از آن که به وابستگی های جناحی و قومی توجه داشته باشند بهتر است به شایستگی افراد در گرفتن یک منصب توجه کرده و افرادی را در مناصب اداری گزینش کنند که تلاش آن ها خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم باشد.

 

وی با بیان این که طبق رهنمودهای حضرت علی(ع) مهمترین رسالت مسؤولان احیای حقوق محرومان است، تأکید کرد: با توجه به خشکسالی های متعددی که در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است، قشر محروم بسیار آسیب پذیر شده اند و اگر مورد حمایت قرار نگیرند در نوسانات اقتصادی جامعه فرصت یک زندگی ساده و معمولی از این قشر گرفته می شود.

 

امام جمعه قاین با اشاره به این که بیشتر جمعیت خراسان جنوبی را جوامع روستایی تشکیل می دهند، ادامه داد: با توجه به این که خشکسالی فرصت کشاورزی را در روستاها مختل کرده و در بیشتر روستاها مردم حتی برای تامین آب شرب خود با مشکل مواجه هستند بهتر است هر چه سریعتر در این زمینه چاره اندیشی کند تا مشکلات دو چندان نشود.

 

حجت الاسلام اصفهانی افزود: مسؤولان استانی باید برای جلوگیری از خروج روستاییان از خانه هایشان و حاشیه نشینی در اطراف شهرها در استان برنامه جامعی تدوین کنند زیرا بدون برنامه امکان مدیریت بحران های پیش آمده در استان کار دشواری است.

 

وی با اشاره به این که کمبود بودجه کم کاری مسؤولان را توجیه نمی کند، گفت: این بسیار نامطلوب است که مسؤولان ما به بهانه های مختلف از جمله کمبود بودجه از برداشتن قدم برای تعالی شهر و استان محل خدمت خود خودداری می کنند زیرا شرایط ما امروز مانند دوران جنگ نیست و اگر مسؤولان دوران جنگ توانستند کشور را با دست خالی و کمک مردم اداره کنند امروز هم با امکاناتی که در اختیار داریم به راحتی می توانیم زمینه پیشرفت و تعالی نقاط مختلف استان و کشور را فراهم کنیم.

 

امام جمعه قاین با اشاره به این که مسؤولان باید بدانند که مقام و سمت، آن ها را به جایگاهی نرسانده که  به مردم توجه نمی‌کنند، گفت: مسؤولان همانگونه که حضرت علی(ع) می‌فرمایند باید برای گرفتن حق مظلومان  و عمران جامعه تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: اگر مسؤولان در هر سِمتی که هستند بتوانند حق محرومان و مظلومان را در نظر بگیرند از احترام همه افراد جامعه برخوردار خواهند بود و در کشور ما هیچ اختلافی وجود نخواهد داشت و جامعه به سادگی در مسیرهای پیشرفت و توسعه قرار خواهد گرفت.

 

 امام جمعه قاین با بیان این که مردم همواره پشتیبان نظام، ولایت و رهبری هستند چرا که برای این نظام، خون‌ها ریخته شده است،تاکید کرد: مسؤولان باید با مردم به خوبی رفتار کنند چرا که مردم ولی نعمتان نظام هستند./968/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات