۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۳۱۶۱۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ کتابخوانی راه کسب بینش و بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اتخاذ سیاست های مناسب برای جذب بیشتر دانش‌آموزان به سمت کتاب، گفت: با مطالعه به بینش و بصیرت می رسیم و به کمک کتاب و کتابخوانی جهل و نادانی از بین خواهد رفت.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش فریدونکنار، با تقدیر و تشکر از حضور دانش آموزان و فرهنگیان در نماز های جمعه این شهرستان، دانش آموزان را گنج های نهفته ای دانست که باید کشف شده و پرورش یابند.

 

امام جمعه فریدونکنار از دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور یاد کرد و افزود: باید پرورش دهنده نسلی باشیم که مدافع حقیقی آرمان ها و ارزش های متعالی انقلاب باشند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اگر می خواهیم کشور و نظام را برای همیشه مصون نگاه نداریم باید نسلی دیندار، انقلابی و متعهد پرورش دهیم، تصریح کرد: دستگاه تعلیم و تربیت بهترین مکان برای تربیت و رشد چنین نسلی است.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به گستردگی فعالیت ها و مخاطبان آموزش و پرورش، اظهار داشت: همه مردم جامعه جزء خانواده آموزش و پرورش هستند و به علت گستردگی مخاطبان، اداره امور این دستگاه عظیم تعلیم و تربیتی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

 

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان، گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر این که برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت باید از برنامه های دینی در سیستم آموزشی این مجموعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی، پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام جلالی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: یکی از مسؤولیت های سنگین مربیان و مسؤولان آموزش و پرورش این است که دانش آموزان را با کتاب مأنوس کنند تا شاهد رشد علمی و اخلاقی در دانش آموزان باشیم.

 

وی از کتاب به عنوان یکی از ثروت های غنی بشری یاد کرد و با بیان این که اگر کتاب نبود، همه دستاوردهای بشر در خاک دفن می شد، تصریح کرد: گنجینه های مهمی در میان کتاب ها نهفته است که به علت عدم تحقیق و پژوهش کافی، جامعه ما هنوز به بسیاری از این گنج ها دسترسی پیدا نکرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با انتقاد از سرانه کم مطالعه در کشور، گفت: علیرغم سفارش های فراوان مقام معظم رهبری، متأسفانه به کتاب و کتابخوانی توجه کافی نشده است.

 

حجت الاسلام جلالی در پایان سخنان خود با تأکید بر اتخاذ سیاست های مناسب برای جذب بیشتر دانش‌آموزان به سمت کتاب، خاطر نشان کرد: با مطالعه به بینش و بصیرت می رسیم و به کمک کتاب و کتابخوانی جهل و نادانی از بین خواهد رفت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات