۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۳۱۶۴۷
بیانیه وزارت اوقاف مصر:

سوء استفاده سلفی‌ها از مصحف قرآن گناهی نابخشودنی است

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف مصر در انتقاد به اقدامات سلفی‎ها در برافراشتن قرآن بیان داشت که این عمل گستاخانه گناهی بزرگ و نابخشودنی است.
وزارت اوقاف


به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر امروز طی بیانیه‎ای در واکنش به فراخوان سلفی‌های این کشور برای برگزاری تظاهرات و بالا بردن قرآن‌ در روز 28 نوامبر(7 آذرماه) با بیان اینکه این فراخوان خیانت به ملت است، تأکید کرد که شرکت در فراخوان سلفی‎ها برای برافراشتن قرآن حرام است.


در این بیانیه آمده است: شرکت در این فراخوان به معنای خیانت به کشور و اسلام است. سلفی‎ها با برافراشتن قرآن درپی تحقق اهداف شوم سیاسی خود هستند.


وزارت اوقاف مصر خطاب به کسانی که خواستار شرکت در این تظاهرات هستند، گفت: برافراشتن قرآن فقط اختصاص به خوارج در جنگ صفین دارد. در دوران امام علی بن ابیطالب (ع) خوارج قرآن‎ها را بر سر نیزه‎ها کردند و در مقابل حق و حقیقیت قیام کردند.


در این بیانیه خاطرنشان شده است: برافراشتن قرآن از سوی سلفی‎ها عواقب بسیار خطرناک و ناگواری خواهد داشت. فتنه بسیار بزرگی در پشت پرده این فراخوان سلفی‎ها وجود دارد که سبب ریختن شدن خون بسیاری از انسان‎های بی‎گناه می‎شود.


وزارت اوقاف مصر خواستار حفظ عظمت و شأن قرآن کریم شد و تصریح کرد: قرآن کتابی مقدس است که باید منزلت آن حفظ شود و از سوء استفاده از آن در راستای اهداف شوم جلوگیری گردد.


در این بیانیه آمده است: استفاده سیاسی و تجاری از دین گناهی بزرگ و نابخشودنی است که باید از آن به شدت دوری کرد./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات