۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۳۱۹۸۷
حجت الاسلام رفیعی:

مذاکره کنندگان بدانند که ذات آمریکا خراب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که از کافر نباید توقع دوستی داشت، به مذاکرات هسته ای ایران و غرب اشاره کرد و گفت: مذاکره کردن اشکال ندارد، اما مذاکره کنندگان بدانند که ذات آمریکا خراب است.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در مراسم سوگواری هیأت عشاق الحسین(ع) قم که شب گذشته برگزار شد، به موضوع معرفی امام حسین(ع) از زبان امام زمان(عج) پرداخت و گفت: از ویژگی های امام حسین(ع) این است که تمامی ائمه(ع) درباره ایشان فرمایشاتی داشتند.

 

معرفی امام حسین(ع) از دیدگاه امام زمان(عج)

 

وی با اشاره به فرمایشی از امام زمان(عج) درباره جدبزگوارشان مبنی براین که«اَشهدُ اَنک کنتَ للرسولِ وَلَداً و للقرآنِ سَنَداً وللامةِ عضداً » افزود: شهادت می دهم که شما پسر پیغمبر، برای قرآن سند و برای مردم بازو هستید، تمام فراز های سخن امام زمان(عج) دارای حکمت خاصی است.

 

این مبلغ دینی به فراز نخست سخن امام عصر اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل این که بنی امیه و بنی عباس اصرار داشتند به گونه ای در جامعه جلوه دهند که ائمه(ع) فرزندان رسول اکرم(ص) نیستند، ایشان در فرمایشات خود بر فرزند پیغمبر بودن امام حسین(ع) تأکید می کنند.

 

وی با اشاره به آیه 61 سوره آل عمران و آیه 85 سوره انعام، ادامه داد: این دو آیه دلیل روشن و آشکار برای اثبات فرزند پیغمبر بودن ائمه(ع) است، به گونه ای که امام کاظم(ع) در مقام اثبات این مسأله، این دو آیه را برای هارون بیان کردند.

 

امام حسین(ع) سند قرآن است/ انس با قرآن منشأ برکت در زندگی

حجت الاسلام رفیعی به فراز دوم سخنان امام زمان(عج) اشاره کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) سند قرآن است و هر چیزی که سند نداشته باشد از درجه اعتبار ساقط می شود، این بدان معنا است که در قرآن برای هر مسأله ای مانند صبر، ایثار و تقوا سند و شاهد مثال خواسته شود می توان به حضرت سیدالشهداء(ع) اشاره کرد.

 

وی با بیان این که قرآن چهار درد بزرگ را دوا می کند، بیان داشت: کفر، نفاق، انحراف و ضلالت دردهایی است که قرآن شفا می دهد، زمانی که قرآن این دردهای بزرگ را شفا دهد، مسلما دردهای کوچک را هم می تواند شفا دهد.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به این که سوره فجر، سوره امام حسین(ع) است، یادآور شد: قرآن به سه صورت از انسان ها شکایت می کند، نخستین صورت این است که فردی خواندن قرآن را فرا نگرفته باشد، صورت بعد شکایت از فردی است که قرآن خواندن را فراگرفته اما به قرائت قرآن نپرداخته است، مورد آخر شکایت قرآن به فردی اختصاص دارد که قرآن خواندن را فراگرفته و قرائت می کرده اما به آن عمل نمی کرده است.

 

وی انس و ارتباط با قرآن را مهم دانست و عنوان داشت: اگر کسی انس خود را با قرآن قوی کند و به آن احترام گذارد، این عمل منشأ برکت در زندگی آن شخص خواهد شد.

 

 داعش دست پرورده آمریکا است

 

این مبلغ دینی با اشاره به فراز سوم سخنان امام زمان(عج) درباره امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) بازوی امت و مردم بودند، این بدان معنا است که ایشان به مردم جامعه کمک کرده و به برداشتن بار از دوش دیگران می پرداختند.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید مبنی بر«وما کنتُ مُتَخِذَ المضلینَ عضداً » گفت: قرآن می فرماید که گمراهان را برای خود بازو نگیرید.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که از کافر نباید توقع دوستی داشت، به مذاکرات هسته ای ایران و غرب اشاره کرد و افزود: مذاکره کردن اشکال ندارد، اما مذاکره کنندگان بدانند که ذات آمریکا خراب است.

 

وی با اشاره به نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: داعش و گروه های تکفیری دست پرورده خود آمریکا هستند، با توجه به این اوباما چگونه نامه می نویسد و می گوید که باید با داعش مقابله کرد.

 

کربلا زیارتگاه عاشقان فضیلت/ تمام جهان مدیون امام حسین(ع) هستند

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به بازو بودن امام حسین(ع) برای جامعه، ادامه داد: اگر حضرت نبودند امروزه اسلام و ولایت وجود نداشت، حتی اهل سنت، مسیحیت و یهود نیز مدیون امام حسین(ع) هستند.

 

وی در پایان سخنانش  به نوشته نویسندگان سنی و مسیحی درباره امام حسین(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: آنتوان بارای، نویسنده مسیحی در کتاب امام حسین(ع) در تفکر مسیحیت عنوان می کند که اگر امام نبودند مسیحیتی در جامعه وجود نداشت، عباس محمو عقاد نویسنده سنی نیز در کتاب حسین(ع) پدر شهدا بیان می کند که کربلا فقط زیارتگاه شیعیان نبوده بلکه زیارتگاه عاشقان فضیلت است؛ بنابراین تمام جهان مدیون امام حسین(ع) هستند./1323/پ202/س 

 

ارسال نظرات