۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۳۲۲۲۵
کارشناس و مبلغ حوزوی:

بهره بردن از دنیا برای رسیدن به کمال نور است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: گرفتار شدن در ظاهر دنیا همان دنیاگرایی مذموم است ولی باطن دنیا نور است و کسی که این باطن را درک کند و روح و نفسش را تحت تعلیم و تربیت قرآن و اهل بیت قرار دهد و از نعمت‌های دنیا برای رسیدن به کمال استفاده کند، از دنیای ممدوح بهره برده است.
بهره بردن از دنیا برای رسیدن به کمال نور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مصطفی مصباح، کارشناس دینی و مبلغ حوزوی، صبح امروز،‌ در مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه مردم بنده دنیا شده‌اند و دین لقلقه زبانشان شده است، گفت: ابتدا باید بدانیم که دین و دنیا هرکدام چه مفهومی دارد و سپس بررسی کنیم که طبق فرموده مولایمان حضرت اباعبدالله(ع) چه کنیم تا اینگونه نباشیم.

وی ادامه داد: طبق روایات دنیا به دو تعبیر دنیای ممدوح و دنیای مذموم تقسیم می‌شود، دنیا از ریشه دنی و به معنای پست، ظاهر و باطنی دارد و افرادی که به ظاهر دنیا بسنده می‌کنند گرفتار پستی دنیا می‌شوند و برای دستیابی به دنیا حاضرند هر فسادی انجام دهند.

کارشناس و مبلغ دین افزود: گرفتار شدن در ظاهر دنیا همان دنیاگرایی مذموم است ولی باطن دنیا نور است و کسی که این باطن را درک کند و روح و نفسش را تحت تعلیم و تربیت قرآن و اهل بیت قرار دهد و از نعمت‌های دنیا برای رسیدن به کمال استفاده کند، از دنیای ممدوح بهره برده است.

وی با اشاره به قرآن و آیه «لقد کان لکم فی رسول‌الله اسوة حسنه»، ابراز کرد: انسان برای شناخت روش خوشبختی باید به دستورات دین مراجعه کند و قرآن برای سعادت ما در هر لحظه زندگی حضرت رسول اکرم(ص) درس و عمل معرفی کرده است.

حجت‌الاسلام مصباح ادامه داد: طبق آیات قرآن توجه به دین و عمل به آن با فطرت انسان سازگار است، خدای متعال در قرآن می‌فرماید دین را برای آسایش و راحتی شما مطرح کردیم، اگر انسان به سلیقه خودش عمل کند خود را در رنج و سختی انداخته است.

وی با اشاره به سختی‌هایی که پیامبر(ص) در راه ابلاغ دین متحمل شدند، افزود: اگر قرار است که دین برنامه زندگی بشر باشد باید برای بعد از حضرت رسول(ص) جانشینی تعیین شده باشد تا ضامن اجرای دین بشود.

کارشناس امور دینی ادامه داد: جانشین بر حق حضرت رسول(ص) که متولی امر دین است حضرت امیرالمؤمنین(ع) و امامان بعد از ایشان هستند و انسان برای رسیدن به کمال و سعادت باید به اهل‌بیت ایشان وصل شود.

وی ابراز کرد: علت بیزاری و برائت ما از دشمنان و غاصبان حق اهل‌بیت(ع) آن است که آنها سد راه علم و معرفت و دین و اسرار عالم حقیقت شدند و نگذاشتند که استعداد مردم شکوفا و ظرفیت انسان کامل بشود.

حجت‌الاسلام مصباح با بیان روایتی از جناب کمیل ابراز کرد: کمیل‎بن‎زیاد می‎گوید در دروازه شهر کوفه دیدم مولای متقیان آهی از دل برکشید، از ایشان علت را جویا شدم، حضرت فرمودند، علم سینه علی(ع) را فراگرفته است و کسی نیست برایش از علم آسمان‌ها و زمین بگویم.

وی با اشاره به اینکه دستورات والای دین در زمان غیبت نیز تعطیل نمی‌شوند، گفت: خدای متعال در قرآن می‌فرماید باید عده‌ای از شما در دین تفقه کنند و مردم را با روش دین آگاهی دهند، و آنها ضامن اجرای دین هستند.

کارشناس و مبلغ حوزوی افزود: شایسته است که انسان مسلمان قرآن زیاد بخواند و در معانی آن تأمل و تدبر بکند و غیر از اینکه خود عامل قرآن است به دیگران نیز در عمل به قرآن یاری برساند، اینگونه جامعه اسلامی دین‌باور و سعادتمند می‌شود./914/پ202/ب

ارسال نظرات