۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۳۷۱
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

لقمه حرام دنیا و آخرت انسان را ویران می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در تبیین آثار لقمه حرام در زندگی انسان، گفت: لقمه حرام دین و دنیای انسان را نابوده کرده و فرد را مستحق آتش جهنم می‌کند.
حجت الاسلام محمد جواد حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که شکم های خود را ظرفی برای حرام قرار ندهید، گفت: تمامی مخلوقات عالم بر سفره رزق و روزی خداوند نشسته اند و خداوند این سفره را با رزوی های پاکیزه و حلال آراسته است.

 

وی با بیان این که انسان به دلیل جایگاه انسانی خود نمی تواند مانند سایر مخلوقات عالم هر جایی و بر سر هر سفره ای که دید بنشیند و غذا بخورد، ادامه داد: انسان اشرف مخلوقات و خلیفه الهی در روی زمین است و برای این که بتواند به جایگاه اصلی خود در بهشت برگردد لازم است از نعمت های پاکیزه و حلال خداوند تناول کند به همین دلیل است که به انسان گفته شده حق ندارد مانند سایر مخلوقات از هر غذایی بخورد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید انسان باید از روزی پاکیزه و حلال تناول کند و حق ندارد از روزی ها و غذاهای شبهه ناک تناول کند و باید روزی خود را با تلاش از راه های درست تهیه کند زیرا کسی که شکم خود را ظرفی برای حرام قرار می دهد مانند کسی است که آتش را می بلعد.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به این که رزق حرام زندگی انسان و فرزندانشان را در معرض آسیب شدید قرار می دهد و موجب می شود که قلب انسان برای شنیدن سخنان حق سخت شود، ادامه داد: انسانی که حرام می خورد تا چهل شبانه روز هیچ کدام از اعمال او مورد قبول حضرت حق واقع نمی شود.

 

وی تاکید کرد: انسانی که حرام می خورد اگر متوجه شود و توبه کند مورد بخشش قرار می گیرد اما اگر در حالی که شکمش از حرام پر است بمیرد خداوند او را در آتش عذاب وارد می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در روایات از معصومین بیان شده کسی که برایش مهم نیست روزی خود را از چه راهی به دست می آورد برای خداوند هم اهمیت ندارد او را از کدام در وارد جهنم کند، گفت: باید روزی خود را از راه هایی که معین شده تامین کنیم.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به این که خداوند دستگاه گوارشی انسان را به زیباترین شکل ممکن آفریده و تنوع نعمت های حلال و پاکیزه خداوند در روی زمین بی انتها و بی‌ شماره است، ادامه داد: انسان هایی که تنوع نعمات حلال را نادیده گرفته و شکم خود را از حرام پر می کنند مورد غضب الهی واقع می شوند و تمامی فرشتگان در آسمان ها و زمین چنین انسانی را مورد لعن و نفرین قرار می دهند.

 

وی یادآور شد: اگر می خواهیم رضایت خداوند را جلب کنیم و نسلی پاک و طاهر داشته باشیم باید مراقب رزق و محل تامین این رزق باشیم و شکم خود را جایگاهی برای حرام قرار ندهیم./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات