۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۳۲۹۸۳
در کاشان؛

نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مصطفوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله مصطفوی کاشانی از برگزاری نخستین سالگرد ارتحال این عالم ربانی در کاشان خبر داد.
آيت الله مصطفوي كاشاني  آيت الله سيد محمد باقر مصطفوي کاشاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جعفر ترکیان‌فر دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله سید محمدباقر مصطفوی کاشانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نخستین سالگرد این عالم ربانی شنبه هشتم آذرماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد درب یلان حسینیه آیت‌الله مصطفوی واقع در خیابان ملا حبیب‌الله شریف کاشان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: سالگرد هجران بزرگمردی از خاصان ابرار و نیکان اخیار را به سوگ می‌نشینیم که عمر پربرکت خویش را در راه تحقق اهداف والای اهل‌بیت(ع) و تبلور آن در ترویج اندیشه‌های ناب تشیع علوی در شهرستان کاشان صرف کرد.

 

ترکیان‌فر اظهار داشت: شخصیت ممتاز آیت‌الله مصطفوی موثق جویندگان حق و حقیقت و بسان سرچشمه‌ای فیاض برای تشنگان معارف حقه شریعت و پناهگاهی برای رفع مشکلات مردم این ولایت بود.

 

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: اگر چه غیبت مادی و فقدان این طبیب دوّار برای جامعه علمی و فقهی این مرز و بوم ضایعه دردناک و برای دوستان مصیبتی بس جبران‌ناپذیر است امّا آثار ماندگار و برکات معنوی و خاطر فراموش نشدنی آیت‌الله مصطفوی کاشانی، این چهره کم نظیر فقه و اجتهاد در حوزه‌های علمی و اجتماعی، روشنگر مسیر مشتاقان و ارادتمندان آن سالک الی‌الله خواهد بود.

 

گفتنی است، آیت‌الله سید محمد باقر مصطفوی از علمای منطقه شمال استان اصفهان است که پس از گذراندن دروس ابتدایی در 13 سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و علوم دینی را تحصیل کرد، وی دروس مقدمات را در محضر حضرات، شیخ عبدالله مدنی ، سیدعلی حایری و شیخ محمود نجفی آموخت و سپس برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم شد و دروس سطح را نزد بزرگانی چون، شیخ عبدالجواد کرباسی، سلطانی بروجردی، سیدرضا صدر فرا گرفت، مرحوم آیت الله مصطفوی ضمن تحصیل و تدریس از فعالیت های فرهنگی نیز غافل نبود و در ایام تبلیغ به شهرهای مختلف سفر می‌کرد و به ارشاد و تبلیغ می‌پرداخت، این عالم دینی پس از پایان دروس سطح، برای ادامه تحصیل عازم حوزه علمیه نجف شد و از محضر حضرات آیات، خوئی، میرزا باقر زنجانی، سیدجمال گلپایگانی، شیخ کاظم شیرازی، حکیم و سید عبدالهادی شیرازی بهره گرفت.

 

شایان ذکر است، این فقیه برجسته آذرماه سال گذشته به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان میلاد کاشان بستری شده بود که در سن 81 سالگی دعوت حق را لبیک گفت./1307/پ203/ب6

ارسال نظرات