۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۲۰۴
در شهرری:

اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران شامگاه روز جمعه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
مسابقه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران شامگاه روز جمعه هفتم آذرماه با حضور حجت الاسلام ابوترابی‌فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف استان تهران، و برخی دیگر از مسؤولان قرآنی در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.


 

در ابتدای این مراسم «علی خشنود» نفر اول رشته قرائت بزرگسالان سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان تهران به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

 

 

در ادامه حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران ضمن ارائه گزارشی درباره چگونگی برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی پرداخته و گفت: مسابقات سال جاری در سطح منطقه‌ای با ثبت نام حدود 451 هزار نفر آغاز شد که در مقایسه با سال 92 که حدود 280 نفر ثبت نام کننده داشتیم رکورد خوبی است.

 

وی با اشاره به این‌که در هر رشته و هر مقطع سنی به صورت مجزا از میان خواهران و برادران سه نفر برگزیده شدند، بیان داشت: 321 نفر از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند که از این میان 118 نفر خواهر و 207 نفر برادر بودند و از بین این تعداد نیز حدود 81 نفر به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه یافتند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران ویژه این مراسم  ضمن تقدیر و تجلیل از حافظان و قاریان قرآن و کسانی در برگزاری این مسابقات تلاش می‌کنند، گفت: حاملان قرآن باید تلاش کنند خود را به ارزش‌های قرآنی چون ایمان، نماز و انفاق آراسته کنند زیرا باید معارف دین را در عمل به مردم معرفی کرد.

 

وی افزود: انسانهای متقی از قرآن بهره می‌برند اگر می‌خواهیم به نور دین و معرفت الهی نورانی شویم راهی جز آراستگی به تقوی نیست، حقیقت تقوی نیز مجهز شدن به ایمان و عمل صالح است.

 

در ادامه این مراسم گروه تواشیح «شمس» که رتبه اول این دوره از مسابقات را در بخش آقایان به دست آورد به اجرای برنامه پرداختند، ابتهال خوانی «حبیب صداقت» نفر اول رشته ابتهال خوانی این دوره از مسابقات قرآنی استان تهران از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران بود.

 

در پایان مراسم مسابقات قرآنی استان تهران از برگزیدگان این دوره در 11 رشته به تفکیک خواهران و برادران در گروه‌های سنی مختلف تجلیل و تقدیر به عمل آمد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات