۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۳۹۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

نشاطی که همراه با معصیت خدا باشد کاذب و بی ارزش است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که شادی به معنای گناه کردن نیست، گفت: برای شادی کردن لازم است خطوط قرمز را رعایت کرده و به دستورات دینی و رهنمودهای ائمه پایبند باشیم.
کاظم لطفيان مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که نشاط و سرگرمی در سبک زندگی اسلامی دارای جایگاهی خاص است، گفت: با توجه به منابع دینى، یعنى قرآن و سیره پیشوایان معصوم، دین اسلام موافق نشاط و شادى بوده و  اضافه بر آن‌ شادی را عامل رهایی انسان از تنبلی عنوان می کند ولی تأکید دارد در شادی و نشاط نباید افراط کرد.

 

وی با بیان این که خداوند اساس خلقت جهان هستی را بر شادی و نشاط قرار داده است، ادامه داد: از شادى با تعاریف گوناگونى مانند احساس رضایت پس از پیروزی و سرگرمی یاد می شود ولی آنچه در مورد نشاط و سرگرمی حائز اهمیت است این است که تمامی اندیشمندان و روانشناسان جهانی شادی را برای انسان ضروری و یک نیاز اساسی عنوان کرده و می گویند شادی در حد اعتدال نیاز اساسی بشر بوده و موجب پیشرفت انسان در زندگی می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ایمان، رضایت و تحمل، پرهیز از گناه، مبارزه با نگرانى، تبسم و خنده، مزاح و شوخى، بوى خوش، خودآرایى، پوشیدن لباس‏‌هاى روشن، حضور در مجالس شادى، ورزش، امید به زندگى، کار و تلاش، سیر و سفر، تلاوت قرآن، تفکر در آفریده‏‌هاى خداوند، صدقه دادن و نگاه کردن به سبزه‏ها از عواملی است که طبق دیدگاه منابع دینی و روایات و احادیث معصومان و پیامبر اکرم(ص) در انسان شادی و نشاط ایجاد می کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: اسلام با توجه به نیازهاى اساسى انسان، شادى و نشاط را تحسین و تایید کرده است و قرآن که یکى از بهترین و مستحکم‏‌ترین منابع اسلامی به ‌شمار می‌رود زندگى با نشاط و شادى را نعمت و رحمت خدا تلقى کرده و زندگى توام با گریه و زارى و ناله را خلاف رحمت و نعمت خداوند می داند.

 

وی با اشاره به این که شادی به این معنی نیست که انسان هرگونه که خواست به شادی بپردازد، گفت: در شادی لازم است خطوط قرمز را رعایت کرده و در شادی خود به دستورات دینی و رهنمودهای ائمه پایبند باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که متاسفانه از نظر ما در دنیای امروز شادی کردن به معنای گناه کردن است، تاکید کرد: انسان می تواند بدون این که گناه کند شادی کند برای مثال انسان می تواند در یک عروسی بدون این که رقص و پای کوبی به راه انداخته و زمینه گناه خود و دیگران را فراهم کند می تواند با مولودی خوانی موجب شادی مردم و مجلس شود و یا با بیان لطیفه های زیبا زمنیه شادی مردم را فراهم کند.

 

وی افزود: شادی اگر از خطوط قرمز و تعالیم دینی دور شود ممکن است انسان را در ورطه گناه قرار داده و موجب شود که انسان به خاطر یک لحظه شادی آنی در فراغت عقل تمام آینده خود و خانواده اش را تباه سازد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که برای شادی نیازی نیست که انسان به پارتی های شبانه رفته یا قرص های روان گردان مصرف کند، یادآور شد: برای انسان سالم خواندن یک نماز سروقت، قرائت قرآن و مطالعه یک کتاب مفید از انجام هزاران شادی کاذب مانند شادی هایی که ذکر شد، نشاط آور تر و لذت بخش تر است. /968/ت301/ب5

 

ارسال نظرات