۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۳۳۶۳۲
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

تمدید مذاکرات رسیدن به توافق را سخت‌تر می‌کند/ نا امنی اسرائیل برگ برنده ایران در مذاکرات است

خبرگزاری رسا ـ عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ضعف‌ روز افزون رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی هر چند دارای بمب اتم است اما نمی تواند مردم بیدار شده غزه را که باریکه کوچکی از جهان هستند به کنترل خود در آورد.
حجت الاسلام سيد سجاد ايزدهي
حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی، عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری رسا، با مد نظر قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای گفت: هدف ما از طریق مذاکرات دست یافتنی است، با تحلیل جامع به این نتیجه خواهیم رسید که ما در جای خود ثابت ایستاده ایم افزون بر اینکه جایی را تعطیل نمی کنیم حتی به فعالیت های خود بر مبنای توسعه نیز ادامه می دهیم.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: با گذشت زمان و رسیدن به نتیجه و یا نرسیدن به آن جهانیان نظام جمهوری اسلامی ایران را می شناسند که چگونه با حسن نیت گام بر می دارد و برای مجامع بین الملل حاصل خواهد شد که جمهوری اسلامی به دنبال دستیابی به بمب اتمی نیست.
حجت الاسلام ایزدهی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز پیش بینی کردند که آمریکایی ها بنای تمدید دارند و به دنبال حل پرونده هسته ای نیستند و هدفش از این مذاکرات به دست آوردن امتیاز گیری مضاعف از جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تأکید بر تثبیت حسن نیت ایران در مجامع داخلی و بین المللی گفت: آمریکا توانایی از بین بردن امکانات هسته ای ایران را ندارد و با گذشت زمان حجت بر مجامع داخلی و خارجی تمام خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران منتظر آمریکا نخواهد ماند و صنعت هسته ای ما که بومی شده است افزون بر این که عقبگرد نخواهد داشت، تعطیل نمی شود و حرکتی شتابان و رو به جلو را در پیش می گیرد.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: آمریکا خودش ضرر خواهد کرد و با تمدید مذاکرات از طرفی فرصت را برای رسیدن به توافق برای خود تنگ تر کرد چرا که جمهوری خواهان موافق با مذاکرات نیستند و از طرفی در داخل و خارج از آمریکا معترف اند که ایران به هیچ محدودیتی تن نداد.
حجت الاسلام ایزدهی با بیان نمونه هایی از دخالت کشورهای عربی و غربی در مذاکرات و پیشنهادات شان به دولت آمریکا گفت: این گونه است که هیمنه آمریکا فرو می پاشد کشوری که ادعایی کدخدایی جهان را دارد قادر نیست حتی به زور فشار و تهدید و تحریم با ایران به توافق برسد اضافه بر آن حرف حقی نیز نداشته که بقیه کشورها آن را بپذیرند.
وی با اشاره به بیانات رهبر مظعم انقلاب گفت: اگر معقولیت حاصل شود جمهوری اسلامی نیز پذیرای توافق است به شرطی که مشکلی در پیشرفت ما حاصل نکند.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آمریکا را کشوری در حال افول دانست و ادامه داد: این افول به دنبال پیشرفت هند، چین، برزیل و مانند آنها که در مسیر توسعه هستند برای آمریکا دو چندان خواهد بود.
حجت الاسلام ایزدهی وجود نا امنی برای رژیم صهیونیستی را برگ برنده ای در دست ایران برشمرد و اضافه کرد: با نا امن تر شدن رژیم صهیونیستی قدرت چانه زنی ما در مذاکرات بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد نا امن تر شدن رژیم صهیونیستی گفت: هدف رهبر معظم انقلاب به خاطر چانه زنی نبوده است بلکه ایشان در مقابل ادعای غرب مبنی بر استفاده ایران برای حمله هسته ای به اسرائیل این مطلب را فرمودند که هر چند جمهوری اسلامی به دنبال دستیابی به بمب هسته ای نیست اما مطمئن باشید که شما هم نمی توانید امنیت اسرائیل را تأمین کنید.
وی ادامه داد: دولتمردان غرب بدانند که جمهوری اسلامی ایران هنوز با رژیم صهیونیستی وارد جنگ رو در رو نشده است و نا امنی های صهیونیست تنها به لحاظ قدرت نرم ایران و کمک های جزئی است که به مبارزان همسایه این رژیم می کند است.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: این مذاکرات به سران صهیونیستی هم نشان داد که آمریکا قدرت خود را از دست داده است و توانایی دفاع کردن از آنها را ندارد.
حجت الاسلام ایزدهی گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در مذاکرات و یا غیر از آن با توجه به فرآیند بیداری مسلمانان و جهانیان و مسلح شدن کرانه باختری و به دنبال آن دفاع مسلحانه از خود امنیت رژیم صهیونیستی روز به روز کمتر خواهد شد و این رژیم حتی با داشتن بمب اتم قادر نخواهد بود باریکه کوچکی از جهان را به کنترل خود در آورد./836/ت302/ف

 

ارسال نظرات