۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۳۳۷۷۸
رییس جمهور در گرگان:

پای وعده‌هایم ایستاده‌ام/ دوران افراط به سرآمده است/ مسأله هسته‌ای را به مقصد نهایی خواهیم رساند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور اسلامی ایران در اجتماع مردم استان گلستان در مجموعه ورزشی آزادی گرگان بر تعهد خود به همه وعده های داده شده به مردم تأکید کرد و گفت: من و وزرای دولت پای همه وعده های داده شده تا آخرین لحظه با همه توان خواهم ایستاد.
رييس جمهور رييس جمهور در اجتماع مردم گرگان ديدار رييس جمهور با مردم استان گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدار با مردم استان گلستان در مجموعه ورزشی آزادی گرگان بر تعهد خود به همه وعده های داده شده به مردم تأکید کرد و گفت: من و وزرای دولت پای همه وعده های داده شده تا آخرین لحظه با همه توان خواهم ایستاد.

 

وی با تأکید براین که بنده به جوانان کشور به ویژه دانشجویان عزیز اعتقاد ویژه ای دارم و پای قول هایی که به آنها داده ام خواهم ایستاد، افزود: در موضوع معرفی وزارت پیشنهادی علوم به مجلس اگر لازم بود 50 وزیر را هم به مجلس معرفی می کرد، خاطرنشان کرد: بنده از وعده ای که به شما( دانشجویان) داده ام عقب نخواهم نشست.

 

وی با بیان این که دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده است، خاطرنشان کرد: راه و مسیر خود را در دوران وحدت، اتحاد، اعتدال و فضای باز برای کم به هم ادامه خواهیم داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از فرهنگ اعتدال به عنوان فرهنگ توسعه، دوستی و برادری یاد کرد و افزود: این فرهنگ به معنای دوستی در داخل و تعامل با جهان است.

 

رییس جمهور با بیان این که فرهنگ اعتدال فرهنگی است که اسلام برای ما تعیین کرده است، ادامه داد: ملت بزرگ ایران همواره پای پرچم اتحاد، وحدت و تعادل خواهند ایستاد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز مجلس و اهمیت قانون در کشور بر ضرورت پایبندی همگان به قانون تأکید کرد و گفت: قانون همچون ریلی است که باید برای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در مسیر این ریل حرکت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی احترام به قانون را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: کسانی که در گذشته و یا امروز از مسیر قانون منحرف شده اند باید بدانند که ملت بزرگ ایران با وحدت و همدلی در برابر هرگونه قانون گریزی و فساد خواهند ایستاد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برخی ها برای کاهش قیمت نفت اشاره کرد و گفت: علیرغم برخی دست های توطئه گر جهانی و منطقه ای لایحه بودجه سال آینده کشور بدون هیچ گونه کسری هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد.

 

رییس جمهور با بیان این که علیرغم مشکلات به وجود آمده همه بودجه های استانی کشور به طور کامل پرداخت شد، گفت: تا امروز بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت کردیم که تا پایان سال به بیش از سی هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

 

وی در ادامه سخنان خود از رشد بودجه عمرانی سال آینده کشور خبر داد و گفت: بودجه سال آینده کشور برای اساس منابع و مصارف 219 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 

رییس جمهور کشورمان در در ادامه سخنان خود در گرگان با بیان این که برای سال آینده در بخش اشتغال و ازدواج جوانان برنامه های خوبی داریم، گفت: هم برای امسال و هم سال آینده تسهیلات لازم برای این دو بخش در نظر گرفته است.

 

وی با تأکید براین که باید با تلاش و برنامه ریزی از رکود فعلی عبور کنیم و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش هایی که صورت گرفت قدم های نخست برای عبور از رکود برداشته شد و در مرحله بعد باید رونق اقتصادی در کشور حاکم شود.

 

رییس جمهور توسعه و رونق اقتصادی کشور را نیازمند عزم ملی همه بخش های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید بخش های خصوصی و دولتی با وحدت و همدلی در مسیر رونق اقتصادی کشور گام بردارند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تعامل ایران اسلامی با دنیا به ویژه کشورهای همسایه هر روز تقویت می شود، گفت: فردا با حضور رؤسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان خطر ریلی در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید که جایگاه گرگان را توسعه خواهد بخشید.

 

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که دنیا نیازمند تعامل سازنده با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ایران اسلامی کشوری با عظمت و اقتدار جهانی است که دنیا به تعامل و ارتباط با کشورمان نیازمند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که ما مسأله هسته ای کشور را با تعامل سازنده با دنیا به مقصد نهایی خواهیم رساند، ادامه داد: امروز دنیا برای امنیت منطقه و جهان نیازمند تعامل با ایران اسلامی است.

 

وی با بیان این که در 15 ماه گذشته حداقل 15 قدم بسیار مهم برای توافق در مسأله هسته ای با طرف های مقابل برداشیم، ادامه داد: امروز در نقطه ای هستیم که دنیا مسایل اساسی ما را در هسته ای پذیرفته و قبول کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید براین که دنیا امروز انجام غنی سازی در خاک ایران را قبول دارد، ادامه داد: دنیا امروز قبول دارد که در اراک راکتور آب سنگین خواهیم داشت، دنیا امروز قبول دارد که تحقیق و توسعه را ادامه خواهیم داد، دنیا امروز قبول دارد که فعالیتمان را در فردو ادامه خواهیم داد.

 

 

وی با بیان این که امروز دنیا قبول دارد که ایام پایان تحریم ظالمانه علیه ملت ایران است، برداشتن این تحریم های ظالمانه را حق ملت ایران دانست و گفت: به حتم ادامه پیشرفت در فناوری صلح آمیز هسته ای ایران اسلامی حق مردم کشورمان است.

 

رییس جمهور با تأکید براین که در پیروزی ملت ایران هیچ تردیدی وجود ندارد، گفت: ملت ایران هر روز در مسیر پیشرفت و توسعه گام های بیشتری بر می دارد./1315/پ201/ج

ارسال نظرات