۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۴۰۱۰
وزیر اوقاف مصر:

به رسمیت شناخت فلسطین موجب ایجاد دولتی مردمی با مرکزیت قدس می‎شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر تصمیم پارلمان فرانسه در به رسمیت شناخت فلسطین را مورد تمجید قرار داد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر


 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، طی بیانیه‎ای اعتراف پارلمان فرانسه در به رسمیت شناخت دولت فلسطین را مورد تمجید قرار داد و گفت: به رسمیت شناختن دولت فلسطین تاثیر مهمی در اعطای حقوق اولیه مردم  این سرزمین خواهد داشت.


در این بیانیه آمده است: کشورهای غربی با به رسمیت شناختن دولت فلسطین به این کشور اجازه می‎دهند که فلسطین دولتش را با مرکزیت قدس  تشکیل دهد.


وی خواستار بازگشت فلسطین به مرزهای 1967 میلادی شد و بیان داشت: برای به رسمیت شناختن فلسطین باید بسیار تلاش کرد زیرا راه حلی برای پایان این تراژدی غمگین وجود ندارد مگر اینکه این مسأله به صورت عادلانه حل و فصل شود.


فتنی  است مجلس ملی فرانسه دو روز گذشته ، با 339 رأی موافق قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به تصویب رساند.
 این قطعنامه نمادین و غیر الزام آور از سوی سوسیالیست‎ها طرح شده بود و دولت فرانسه را دعوت می کند که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.


تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته از تصمیم پارلمان فرانسه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد و از پاریس خواست این تصمیم را اجرا کند.


این در حالیست که سفارت اسرائیل در فرانسه در واکنش به رأی پارلمان فرانسه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در بیانیه‎ای اعلام کرد رای نمایندگان پارلمان فرانسه در حمایت از به رسمیت شناحتن کشور فلسطین امکان رسیدن به توافق صلح را کاهش خواهد داد./994/ب902/ک

ارسال نظرات