۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۳۴۰۷۳
رییس جمهور در شورای اداری گلستان:

در برابر فشارها تسلیم نخواهیم شد/ چیزی که در ظرف دولت نگنجد به مردم قول نخواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با تاکید بر این که در برابر فشارها تسلیم نمی شویم و به کمک هم به پیش خواهیم رفت، افزود: تحریم ظلم بزرگی است که از سوی قدرت های بزرگ به ناروا بر کشور ما تحمیل شده و باید برداشته شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران امشب در جلسه شورای اداری استان گلستان با قدردانی از میهمان نوازی مردم استان در استقبال از هیأت دولت، گفت: این شور و علاقه مردم در استقبال از کاروان دولت در واقع احترام به نظام است.

 

وی وجود وحدت و همدلی میان مردم و مسؤولان استان گلستان را زمینه ای برای توسعه و رفع مشکلات استان دانست و افزود: انسجام و وحدت موجب حل مشکلات می شود.

 

رییس جمهور با تقدیر از همزیستی اقوام و مذاهب مختلف در استان گلستان تقدیر کرد و افزود: ملت بزرگ ایران در زیر یک پرچم واحد برای سربلندی این پرچم تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود اسلام، قرآن و سیره اهل بیت(ع) را مهم ترین عامل وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی زمینه تقویت این وحدت و همدلی را بیشتر کرده است.

 

رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود محور همه فعالیت ها در کشور را قانون اساسی دانست و با تأکید براین که چارچوب حرکت دولت و مجلس قانون اساسی است، تصریح کرد: اگرچه ممکن است قانون اساسی ما نیز در برخی جاها دارای نقض باشد، اما یک قانون مترقی است.

 

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات استان های کشور اشاره کرد و با بیان این که مشکلات استان ها قبل از سفر استانی در نشست های کارشناسی و تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: در سفرهای استانی چیزی به مردم قول خواهیم داد که توان اجرا و عملیاتی کردن آن را داشته باشیم و چیزی را که در ظرف دولت نگنجد به مردم قول نخواهیم داد.

 

رییس جمهور در ادامه سخنان خود به تلاش های صورت گرفته از سوی معاونت علم و فناوری رییس جمهور در تقویت شرکت های دانش بنیان، از ارائه تسهیلات بیشتر به شرکت های دانش بنیان که مورد تأکید مقام معظم رهبری هستند خبر داد.

 

وی با بیان این که علم و دانشگاه باید نفع رسان به جامعه باشند و دانشگاهیان باید با فناوری های نوین به صحنه اقتصاد بیایند، گفت: در حال حاضر در برخی رشته های مهم اقتصادی در کشور که می تواند ایجاد شغل کند دانشجو نداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر این که در برابر فشارها تسلیم نمی شویم و به کمک هم به پیش خواهیم رفت، افزود: تحریم ظلم بزرگی است که از سوی قدرت های بزرگ به ناروا بر کشور ما تحمیل شده و باید برداشته شود.

 

وی با بیان این که صنعت گردشگری می تواند اقتصاد آفرین باشد بر ضرورت تربیت دانشجو در این رشته تأکید کرد و گفت: تقویت این بخش می تواند اشتغال بسیاری را بری کشور ایجاد کند.

 

رییس جمهوری بر ضرورت پرهیز دانشگاه ها از مدرک گرایی تأکید کرد و گفت: دانشگاه باید افرادی مؤثر و اثرگذار را برای جامعه تربیت کند، درغیر این صورت دانشگاه مدرک گرا برای جامعه مفید نخواهد بود./1315/پ202/ج

ارسال نظرات