۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۴۱۰۳
آیسیسکو در فرانسه برگزار کرد؛

سمینار تصاویر کلیشه‌ای اسلام در رسانه‌های غربی

خبرگزاری رسا ـ سمینار «تصاویر کلیشه‌ای اسلام در رسانه‌های غربی میان آزادی بیان و احترام به حقوق بشر در شهر «لیل» فرانسه برگزار می‌شود.
سازمان همکاري اسلامي

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار «تصاویر کلیشه‌ای اسلام در رسانه‌های غربی میان آزادی بیان و احترام به حقوق بشر در شهر «لیل» فرانسه برگزار می‌شود.

این سمینار در راستای تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با نژادپرستی و تنفر و با هدف گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر برگزار می‌شود.


این سمینار به همت سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) و با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت برگزار می‌شود و پژوهشگاه علوم انسانی «ابن سینا» فرانسه، مدرسه‌ ملی آموزش روزنامه‌نگاران در این کشور و پارلمان اروپا نیز در برگزاری آن همکاری می‌کنند.


«آزادی بیان و عقیده میان قانون رسانه‌ و اصول حقوق بشر»، "تصاویری از کلیشه‌‌های متقابل، نفرت و تعصب: خطرات و راه‌های درمان»، و «راه‌های تلفیق میان آزادی بیان و اندیشه و احترام به حقوق بشر در پردازش رسانه‌ای به اسلام، مسلمانان و نمادهای دینی» از محورهای این سمینار است.


شماری از نخبگان و کارشناسان مسلمان و غیرمسلمان در عرصه حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و رسانه از کشورهای  اروپایی در این سمینار حضور دارند و پیش‌نویس برنامه‌کاری برای حمایت از تلاش‌های انجام‌شده در سطح اسلامی و بین‌المللی برای تلفیق آزادی بیان واندیشه و احترام به حقوق بشر در پردازش رسانه‌ای به اسلام و مسلمانان را تدوین می‌کنند.


محجوب بن سعید، رییس بخش اطلاع‌رسانی سازمان آیسسکو، نماینده سازمان در این سمینار است و گزارشی پیرامون برنامه‌های کاری این سازمان و دستاوردهای آیسیسکو در زمینه بررسی تصاویر کلیشه‌ای اسلام و مسلمانان در رسانه‌های تبلیغاتی ارائه می‌کند./982/د102/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات