۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۳۴۶۶۸
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مرزشکنی و حرام خوری سبب محرومیت از محبت الهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که باید سعی کنیم در زندگی مرزهای حلال و حرام را حفظ کنیم و مراقب باشیم مرز شکنی نکنیم، تاکید کرد: مرزشکنی و حرام خوری موجب محرومیت انسان از محبت الهی می شود.
حجت الاسلام محمد جواد حاج علي اکبري رئيس مرکز رسيدگي به امور مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امشب در برنامه تلویزیونی یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که امام سجاد(ع) می فرمایند شکم خود را ظرفی برای حرام چه اند ک و چه زیاد قرار ندهید، گفت: حرام خوری مصداق های زیادی دارد که اسراف که در آیات قرآن تاکید شده از مصداق های حرام خوری است.

 

وی افزود: منظور از اسراف این است که انسان نباید بیش از حد بخورد و بیاشامد زیرا خداوند اسراف کاران را طبق آیات قرآن دوست ندارد و آنها را از رحمت و محبت خود دور می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که باید سعی کنیم در زندگی مرزهای حلال و حرام را حفظ کنیم و مراقب باشیم مرز شکنی نکنیم، تاکید کرد:  مرز شکنی و حرام خوری موجب محرومیت انسان از محبت الهی می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به این که انسان نباید در موضع خوراک و تغذیه دچار طغیان شود، اظهار داشت: طغیان غضب خداوند را برای انسان به دنبال دارد.

 

وی افزود: انسان برای این که به لقمه حرام مبتلا نشود باید نسبت به درآمدی که خوارک خود را از آن تهیه می کند حساس باشد بنابراین تهیه خوراک از درآمد حرام و نامشروع انسان را به حرام خوری مبتلا می کند.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این که تهیه خوراک که از در آمد قمار حرام است، ادامه داد: تهیه خوارک از دریاقت رشوه و زیر میزی، تهیه خوراک از فریب و کلاهبرداری و دروغ، درآمد حاصل از انجام گناه مانند قتل و غارت به دستور کسی، درآمد حاصل از سخن چینی حرام بوده و انسان حق ندارد با استفاده از این درآمدها برای خانواده اش خوراک تهیه کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: حرام موجب ابتلا و نفرت انسان توسط آسمان ها و زمین و فرشتگان می شود و انسان حرام خور تمامی بدبختی های عالم را برای خود ایجاد می کند.

 

وی با بیان این که ربا در قرض و وام یکی از مصداق های دیگر حرام خواری است، ادامه داد: ربا حکم محاربه با خدا و رسولش را دارد؛ بنابراین انسان باید به شدت از ربا دوری کند و حتی خود را در معرض  و حدود آن هم قرار ندهد زیرا انسان رباخوار در روز قیامت در نزد پرودگار رو سیاه حاضر می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که یکی دیگر از مصداق های حرام خوری، خوردن گوشت و خوراکی است که شرعی ذبح نشده باشد و در دین دستورات لازم برای ذبح شرعی بیان شده است، افزود: ما حق نداریم گوشتی که شرعی ذبح نشده باشد را به دیگران یا به خانواده خود پیشنهاد دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که در میان نوشیدنی ها کثیف ترین و پلید ترین نوشیدنی شراب است، یادآور شد: این نوشیدنی به واسطه این که عقل انسان را ضایع کرده و شخصیت انسان را زیر سوال می برد، حرام بوده و این نوشیدنی حرام مادر تمامی بدبختی ها و کیلد شرک و مقدمه گناهان کبیره است./837/پ203/س

ارسال نظرات