۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۴۷۰۱
دبیر علمی جشنواره ملی علامه حلی خبرداد:

برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در هشت استان کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی جشنواره علامه حلی از برگزاری این جشنواره به صورت استانی در هشت استان کشور خبرداد.
جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین حجامی، دبیر علمی جشنواره ملی علامه حلی، امروز در نشست معاونان پژوهشی حوزه های علمیه مازندران که در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که این جشنواره ویژه طلاب جوان زیر سی و یک سال است، گفت: نگاه جشنواره ملی علامه حلی به توسعه کیفی و کمی فعالیت های پژوهشی بوده که باید در این راستا تلاش شود.

 

وی با اشاره به این که در هشت استان کشور جشنواره علامه حلی به صورت استانی برگزار می شود، بیان داشت: هر کدام از استان های کشور که دارای بیش از صد اثر برای شرکت در جشنواره باشند می توانند به صورت مستقل جشنواره استانی را برگزار کنند.

 

مسؤول بررسی آثار و تعیین برگزیدگان جشنواره ملی علامه حلی با بیان این که جشنواره های استانی برکات بسیاری برای حوزه پژوهش هر استان دارد، افزود: برگزاری جشنواره های استانی می تواند امری ارزنده در راستای ترغیب طلاب جهت حضور و ارائه فعالیت های پژوهشی باشد.

 

حجت الاسلام حجامی با تاکید بر این که ارزیابی های جشنواره علمه حلی به صورت سطوح تحصیلی صورت می گیرد، تصریح کرد: در قالب سیزده فرم به ارزیابی مقالات ارسالی  جشنواره پرداخته می شود.

 

وی با اشاره به این که این جشنواره با استقبال خوبی از سوی طلاب سراسر کشور روبرو است، گفت: آثار شایسته ای از طلاب در بخش های مقاله نویسی، کتاب و پایان نامه به جشنواره ارائه می شود.

 

دبیر علمی جشنواره ملی علامه حلی، افزود: برگزاری جشنواره مدرسه ای در شورای عالی جشنواره علامه حلی به تصویب رسیده است که این جشنواره ها با حمایت مالی جشنواره برگزار خواهد شد که اثرات ارزشمندی در راستای تقویت پژوهش محوری دارد.

 

حجت الاسلام حجامی با بیان این که در حوزه نقد، تولید علم و سبک زندگی امتیاز ویژه ای به آثار ارسالی داده می شود، گفت: علاقمندان برای شرکت در جشنواره می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره علامه حلی مراجعه و در آن جا ثبت نام کنند.

 

وی با بیان این که باید به پژوهش های حوزوی توجه و نگاه خاصی صورت گیرد، بیان داشت: می شود در استان های کشور جشنواره های علمی ویژه روحانیت برگزار شود که اثرگذاری خوبی در راستای تقویت پژوهش محوری در استان ها دارد که این کار در خراسان صورت می گیرد.

 

دبیرعلمی جشنواره ملی علامه حلی با تاکید بر این که فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه رونق خوبی گرفته است، افزود: باید در راستای ارتقای فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه گام های ارزشمند و والایی صورت گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات