۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۸۳۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هنر شعر ابزار مناسبی برای انتقال پیام نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود، بیان داشت: وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در کنگره شعر اهل بیت(ع) در گرگان گفت: برگزاری این جلسه نشانگر این است که ما مسلمانان علاوه بر دارا بودن مشترکات بسیار، در رابطه با اهل بیت(ع)، رسول خدا (ص) و مودت نسبت به خاندان پیامبر همه مشترکیم.

   

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین (ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر(عج) به عهده او است را مورد هدف قرار دادند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مداحان و ذاکران باید از اشعار نامتعارف و غیر واقعی در مراسم عزای حسینی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از اشعار واقعی و پرمعنا باید در ستور کار مداحان قرار گیرد.

   

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود عزاداری برای امام حسین(ع) را یک افتخار بزرگ برای مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: توسل به سالار شهیدان ما را از غرق شدن در گناهان رهایی خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان از امام حسین(ع) به عنوان چراغ هدایت و فرشته نجات یاد کرد و بیان داشت: برای سعادت در دنیا و آخرت باید خود را به معارف حسینی مجهز کنیم و این معارف اصیل می تواند ما را از نیرنگ شیطان حفظ کند.

 

آیت الله نورمفیدی از همه شعرا خواست تا در برگزاری کنگره های اهل بیت وارد میدان شوند و در اشعار خود سیره و منش و روش اهل بیت و پیامبر(ص) را معرفی کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که کربلا دو صفحه و دو قهرمان دارد، افزود: در یک صفحه یزید قرار گرفته است که هرچه از آن صادر می شود بی رحمی، بی انصافی و ظلم است و در صفحه دیگر امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و نوجوانان به خاک و خون افتاده قرار گرفته اند که نشانه کرامت، انسانیت و فضیلت هستند.

 

وی با بیان این که تاکنون اشعاری که از سوی شاعران ما سروده شده است بیشتر در صفحه یزید مورد توجه قرار داده شده است، اظهار داشت: شاعران ما باید توجه داشته باشند که با زبان شعر باید به صفحه امام حسین (ع) توجه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که کربلا به معنای توحید است، تصریح کرد: حادثه کربلا از مهم ترین و مؤثرترین حوادث تاریخ به شمار می آید که باید مورد توجه همه شاعران قرار گیرد.

 

آیت الله نور مفیدی با بیان این که امروز بعد از گذشت یک هزار و 400 سال پرچم کربلا را به دست خود می گیریم و این سنت را احیا می کنیم، خاطرنشان کرد: باید در دنیا به خود افتخار کنیم که ملتی طرفدار حق و علیه باطل هستیم.

 

وی با اشاره به این که کلمات سیدالشهدا بهترین معرف آن بزرگوار هستند، گفت: شاعران ما باید نسبت به این موضوع توجه ویژه و اساسی داشته باشند و نسبت به امام حسین(ع) غفلت نکنند چرا که پرداختن به آن امام باعث تحول جامعه خواهد شد./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات