۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۹۵۴

مسابقات منطقه شمال‌غرب قرآن در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ پس از برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان کانون‌های مساجد و مرحله شهرستانی اوقاف و امور خیریه، این بار مسابقات قرآن منطقه شمال غرب کمیته امداد در تبریز برگزار خواهد شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف زمانی، مدیر فرهنگی اداره‎کل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از میزبانی تبریز برای برگزاری مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه برای نخستین‌بار و بین مادران و دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج که عضو کمیته امداد هستند برگزار می‏‎شود.

 


وی با بیان این‌که شرکت‌کنندگان از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و کردستان هستند، افزود: 800 نفر از این اعضا در رشته‌های حفظ، قرائت و روخوانی رقابت می‌‎کنند که برگزیدگان ضمن تجلیل در مرحله کشوری راه یافته و با رقبای سراسر کشور مواجه خواهند کرد.

 


به گفته مدیر فرهنگی اداره‎کل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آذربایجان شرقی مسابقات منطقه‌‎ای قرآن در اسفند ماه با هدف تبلیغ و اشاعه باورهای دینی بین خانواده‌ها برگزار شده و منتخبان به مرحله کشوری که سال آینده در تهران برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

 


بنابر این گزارش، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در تبریز کاربردی شدن مفاهیم قرآن را موجب کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی در جامعه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان عنوان کرد و گفت: 163 نفر در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند.

 


وی خاطرنشان کرد: تعداد 35 نفر در رشته قرائت، 17 نفر در رشته حفظ بالای 16 سال، 45 نفر در رشته حفظ زیر 16 سال، 30 نفر در رشته ترتیل، 11 نفر در رشته اذان بالای 16 سال، 19 نفر در رشته اذان زیر 16 سال و 6 نفر در رشته صحت قرائت اذکار نماز شرکت کردند.

 


هادی‌نیا با بیان این‌که نیمی از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از شهرستان های استان آذربایجان شرقی هستند، افزود: ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان به سمت قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این مسابقات بوده است، البته هدف اصلی فهم قرآن است، هر چند قرائت قرآن نیز موجب اقامه صحیح بسیاری از عبادات است.

 


همچنین مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از 19 تا 21 آذر ویژه برادران و 26 تا 28 آذر ویژه خواهران در تالار قرآن این اداره کل با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد.

 


بنابر این گزارش، مراسم افتتاحیه و قرعه‌کشی این مسابقات از ساعت 8:30 صبح نوزدهم آذرماه در تالار قرآن برگزار می‌شود که برگزیدگان این مرحله نیز ضمن تجلیل به مرحله کشوری راه خواهند یافت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات