۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۳۵۳۰۸
عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما:

هر رسانه ای به اسلامیت و جمهوریت نظام معتقد باشد بسیجی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با بیان این که در بسیج، جناح بندی وجود ندارد، گفت: رسانه بسیجی، رسانه ای است که به دو رکن جمهوریت و اسلامیت معتقد باشد بنابراین باید نگاه حداکثری داشته باشیم و تفاوت در سلیقه ها را در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند، بپذیریم.
حسين رضي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دانش، مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع)، امروز در نخستین همایش استانی بسیج و رسانه خراسان رضوی، در مجتمع فدک گفت: با توجه با این که دشمنان اسلام با بهره گیری از هر شرایطی قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، آن چه که می تواند نظام را از این همه فعالیت های مزبوحانه حفظ کند بعد از اتکا به قدرت خدا، حرکت در مسیر ولایت و به کارگیری قدرت فکری اصحاب رسانه است.

 

وی با اشاره به شعار این همایش که «بسیج، رسانه و گفتمان ولایت» است، تصریح کرد: بسیج و اصحاب رسانه نقش تعیین کننده در جبهه فرهنگی دارند، بنابراین تعامل این دو گامی موثر در اشائه و نهادینه کردن فرهنگ بسیج دارد.

 

مسوؤل روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا(ع)، اهداف این همایش را برشمرد و اظهار کرد: ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، تقویت و توسعه جبهه رسانه به منظور اطلاع رسانی گسترده، فعالیت ها و برنامه های بسیجی و انسجام تشکیلاتی مراکز و مجموعه های بسیج از اهداف این همایش است.

 

 در ادامه این برنامه، حسین رضی، قائم مقام مدیرکل رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی، به دو رکن مهم جمهوریت و اسلامیت در نظام جمهوری اسلام اشاره کرد و گفت: این دو مبنا که در عنوان نظام جمهوری اسلامی نیز تجلی پیدا کرده است از ارکان مهم و منطبق بر یکدیگر هستند که از یکدیگر تفکیک پذیر نمی باشند و افراد بسیجی که در حوزه رسانه فعالیت دارند اگر این دو مبنا را در فعالیت های خود در نظر بگیرند و به آن ها معتقد باشند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

وی در ادامه از بسیج به عنوان اولین نهاد برآمده از نظام جمهوری اسلامی نظام یاد و تصریح کرد: بسیج عمیق ترین، گسترده ترین و اصیل ترین نهاد است و سابقه آن به قبل از انقلاب اسلامی ایران می رسد. بسیج ایجاد کننده انقلاب و در معنای واقعی خود به معنای حرکت توده ها است چرا که با به وجود آمدن بسیج حرکت توده ای شروع شد و انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد.

 

رضی، اظهار کرد: بسیج باید در حوزه انتقاد منتقد، در حوزه بیان، مبین و در حوزه عمل، حافظ و مروج  و البته منطبق با دو رکن جمهوریت و اسلامیت باشد و کارهای تبیینی، ترویجی و حفاظتی بر اساس این دو شاخص باشد.

 

تحقق اسلامیت نظام منوط به عملی شدن تصریحات امام و رهبری است

قائم مقام مدیر کل رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی، به تشریح اسلامیت پرداخت و افزود: اسلامیت نظام آن چیزی است که رهبر معظم انقلاب بیان می کند، بنابراین منویات و تصریحات ایشان را مورد توجه قرار دهیم و با توجه به اهمیت تصریحات رهبر معظم انقلاب نسبتا به منویات ابتدا به این حوزه توجه کنیم.

 

مدیر اسبق شبکه العالم، با بیان این که بسیاری از تصریحات بنیانگذار انقلاب  و رهبر معظم انقلاب در بسیاری از حوزه ها از جمله در فرهنگ و رسانه به مقام عمل نرسیده است، اظهار کرد: اگر این تصریحات تحقق یابد در اسلامیت نظام مشکلی نخواهیم داشت چرا که رهبر معظم انقلاب به دلیل اشرافیت، وقت شناسی و تیزبینی قبل از حاد شدن موضوع راهکار مناسب را مطرح می کنند.

 

وی با بیان این که راهکارهای ارائه شده توسط رهبری را نه تنها معتقدین به دین مبین اسلام باید اجراکنند، خاطرنشان کرد: اقلیت های دینی نیز که چندان به مسائل دینی اسلام پایبند نیستند، به دلیل این که این راهکارها جنبه اجتماعی دارد باید آن ها را رعایت کنند در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

 

در بسیج، جناح بندی وجود ندارد

رضی، در خصوص جمهوریت نیز گفت: چه در دموکراسی لیبرال و چه در مباحث مردم سالاری دینی، تجلی جمهوریت در تجلی اراده مردم است و در برخی از مسائل روز مانند انتخابات شاهد آن هستیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران جنبه دموکراسی و مردم سالاری و جمهوریت بی نظیر است و باید قدر دانست و در بحث فرهنگ و رسانه نیازها، خواسته ها، اینده مردم و به طور کلی دین و دنیای آن توجه شود.

 

 استاد دانشگاه صدا و سیما، از رسانه های بسیجی به عنوان چترعام نام برد و افزود: رسانه بسیجی، رسانه ای است که به دو رکن جمهوریت و اسلامیت معتقد باشد. در بسیج جناح بندی و حد و مرزی نیست بنابراین باید نگاه حداکثری داشته باشیم و تفاوت در سلیقه ها را اگر به چارچوبی که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده اند معتقد می باشند، بپذیریم چرا که اختلاف سلیقه ها امری طبیعی است و در حوزه فعالیت های جامعه به مسائل مردم بپردازیم.

 

رسانه ها وظایف ذاتی خود را فراموش نکنند

وی با اشاره به وظایف ذاتی رسانه گفت: تولید و توزیع پیام از وظایف ذاتی رسانه است و در این امر با توجه به گستره وسیع مخاطبان، باید وظیفه اطلاع رسانی خود را در نظر داشته باشد و به عنوان فرستنده پیام عالم به موضوع و معتقد باشد نه این که آنثدر درگیر مسائل حاشیه شود که رسالت ذاتی خود را فراموش کند.

 

رضی  تصریح کرد: امروزه مرز بین رسانه های داخلی و خارجی از بین رفته است بنابراین باید ویژگی ها، تفاوت های مجموعه های مختلف را در نظر بگیریم و این به معنای عدم توجه به اعتقادات یا تساهل در آن نیست.

 

قائم مقام مدیرکل رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی در پایان از اصحاب رسانه خواست ابزارهای جدید را شناسایی کنند و با شناخت عمیق با آن روبرو شوند.

 

لازم به ذکر است سرفرمانده سپاه امام رضا(ع)، مسوؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه و وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهرداری خراسان رضوی از حاضران در این مراسم بودند./1310/پ202/ب5

 

ارسال نظرات