۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۵۸۵
حجت الاسلام رفیعی:

افزایش آمار طلاق و کاهش فرزند آوری نشان دهنده موفقیت غرب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی با بیان این که متأسفانه غرب پاشیدگی خانواده ها را به وسیله ماهواره و فضای مجازی پیگیری می کند گفت: آمار بالای طلاق و افزایش سن ازدواج، نشان دهنده موفقیت غرب در ارائه سبک زندگی نادرست به ایرانیان است.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعة المصطفی، امشب در جمع عزاداران شام اربعین امام حسین(ع) در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) به ادامه تبیین راهکارهای جلوگیری از فساد پرداخت.

 

 تعدیل غریزه راهکار جلوگیری از فساد

وی با اشاره به آیه« ظَهَرَ‌ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ‌ وَالْبَحْرِ‌ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاس» گفت: آشکاری فساد در جامعه، به دلیل عملکرد اشتباه انسان ها است که باید با شناسایی عوامل آشکاری، از گسترش آن جلوگیری کرد.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی، تعدیل غرائز و استفاده صحیح از امیال را راهکار دیگر جلوگیری از فساد دانست و افزود: خداوند در کنار عقل و فطرت، غرائزی مانند غضب و شهوت را درون انسان قرار داده است، به خلاف فرشته ها که دارای عقل محض بوده و حیوانات که فقط دارای غرائز هستند.

 

وی با بیان این که اگر غرائز نباشند، نسل جهان به خطر می افتد، اظهار داشت: خود غرائز، بد نیستند، بلکه طغیان و ارضاء غرائز از راه حرام دارای اشکال است، به عنوان مثال اگر غریزه جنسی و غضب نباشند، نسل جامعه از بین رفته و انسان نمی تواند در مقابل متجاوزان عملی انجام دهد.

 

این مبلغ دینی کنترل غرائز را سبب کاهش فساد عنوان کرد و ادامه داد: اگر به غرائز میدان داده شود، طغیانگری آن انسان را نابود می کند، امام سجاد(ع) در مناجات خمس عشر به 14 دلیل از نفس به خداوند شکایت می کند.

 اسباب هلاکت انسان

وی به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه مسائلی که انسان را هلاک می کند، اشاره کرد و ابراز داشت: پیروی از هوای نفس مانند بلعم باعورا، اطاعت از بخل مانند قارون و به خود بالیدن مانند فرعون، انسان را به نابودی می کشاند.

 

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به آیه 175 سوره اعراف، بیان داشت: بلعم باعورا کسی بود که خداوند به او فراگیری آیات الهی و مستجاب الدعوه بودن را، عنایت کرده بود، اما به دلیل پیروی از هوای نفس، تمام امتیازاتش از او گرفته شد.

 

وی  با بیان این که اسلام برای تعدیل غرائز، راه کارهایی را ارائه کرده است، عنوان داشت: خداوند در سوره نور، برای جلوگیری از طغیان غریزه های انسان، دو توصیه به آقایان و چهار توصیه به بانوان می کند.

 راه های جلوگیری از طغیان غرائز

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به راه های بازدارنده آقایان از طغیان غریزه از دیدگاه قرآن، خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید که آقایان با کنترل نگاه و قوای جنسی خود، می توانند از طغیان غرائز جلوگیری کنند، در روایات نیز به نقش نگاه در کنترل امیال انسان اشاره شده است، در روایات نگاه به نامحرم را تیری از تیرهای شیطان بیان کرده اند.

 

وی به راه های جلوگیری از طغیان فساد در بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان نیز باید همانند آقایان چشم و قوای جنسی خود را کنترل کنند، نگاه نکردن به نامحرم مختص آقایان نیست، افزون بر آن باید از آشکار شدن زینت هایشان پرهیز کنند، منظور از زینت، تمام بدن زن به جز کف دست و صورت است.

 امروزه برخی از تبرج جاهلی فراتر رفته اند

این مبلغ دینی با اشاره به آیه 33 سوره احزاب، افزود: یکی از جاهلیت های قبل از اسلان مسأله تبرج بود، تبرج به معنای خودنمایی زنان و  آشکار کردن زیبایی و زینتشان است، زنان قبل از اسلام، از روسری خود را به گونه ای استفاده می کردند که سبب خودنمایی آنان می شد، امروزه برخی از تبرج دوران جاهلیت هم فراتر رفته اند.

 

وی به راه های دیگر کنترل طغیان غریزه در بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: پرهیز از صحبت کردن و راه رفتن تحریک آمیز، راه های بازدارنده ای است که بانوان باید رعایت کنند.

 دشمن در خانه ایرانیان است/ افزایش آمار طلاق و کاهش فرزند آوری نشان دهنده موفقیت غرب

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که متأسفانه غرب پاشیدگی خانواده ها را به وسیله ماهواره و فضای مجازی وارد در جامعه کرده است، ادامه داد: آمار بسیار طلاق و افزایش سن ازدواج، نشان دهنده موفقیت این کشورها در ارائه سبک زندگی نادرست به ایرانیان است، طلاق مبغوض ترین حلال خداوند است، به چه دلیل در برخی از شهرها جشن طلاق گرفته می شود.

 

وی با بیان این که دشمن در خانه ایرانیان است، ابراز داشت: کاهش فرزند داری نیز نشانه تأثیر از فرهنگ غربی ها است، کشورهای غربی دچار این مشکلات شده اند و سعی در انتقال آن به کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای اسلامی دارند.

 حقوق زن و شوهر نسبت به یکدیگر

این مبلغ دینی در پایان سخنان خود، به حقوق زن وشوهر نسبت به یکدیگر اشاره کرد و بیان داشت: حقوق مرد برهمسرش این است که بدون اجازه شوهرش روزه مستحبی نگرفته و بدون اذن آن از خانه خارج نشود، زن باید از بهترین لباس، عطر و آرایش در مواجه با شوهر خود استفاده کند.

 

وی با اشاره به حقوق زن بر شوهرش، خاطرنشان کرد: خوش برخوردی و زینت، از حقوق زنان بوده که بر گردن مردان است، زینت مرد، عفت زن را افزایش می دهد. /1323/201/ع

ارسال نظرات