۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۳۵۶۳۰
امسال صورت گرفت؛

تلبس صد نفر از طلاب حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: امسال صد نفر از طلاب مدارس علمیه استان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
مراسم جشن تلبس

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به توجه جدی به حوزه به ساماندهی مسأله تلبس طلاب اشاره کرد و گفت: بر اساس قوانین و سازوکارهای جدید حوزه تلبس هر طلبه در گرو در شرایط و ضوابط مشخصی است.

 

وی بر ضرورت ثبت نام طلاب در سامانه مخصوص تلبس تأکید کرد و افزود: نخستین مرحله برای ورود طلاب به گزینش ثبت نام در این سامانه اینترنتی است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: طلاب علاقه مند به تلبس باید در آستانه پایه ششم بوده و یا این که پایه پنجم را به پایان رسانده باشند.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که طلاب باید صلاحیت های لازم سیاسی، اخلاقی و فکری را دارا باشند، تصریح کرد: همچنین اساتید مدرسه نیز باید طلبه را مورد تأیید قرار دهند.

 

وی ادامه داد: طلاب در مرحله بعد باید در مصاحبه علمی شرکت کنند و پس از قبولی در این مصاحبه حکم اجازه تلبس فرد از قم صادر خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران افزود: امسال صد نفر از طلاب حوزه علمیه استان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که متأسفانه در گذشته سازوکار مشخصی برای تلبس طلاب حوزه وجود نداشت، تصریح کرد: نبود سازوکار قانونی و جدی در گذشته آسیب جدی در این خصوص بود.

 

وی ابراز صلاحیت طلاب برای تلبس را مهم دانست و گفت: این مسأله مهم یکی از وظایف معاونت تهذیب حوزه علمیه است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که استفتاء رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این خصوص اخذ شد، ادامه داد: نظر دیگر مراجع تقلید نیز بر احراز دقیق صلاحیت افرادی است که می خواهند به لباس مقدس روحانیت ملبس شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای به راحتی معمم شود این مسأله علاوه بر آسیب روحانی همچنین می تواند آسیب صنفی برای روحانیت داشته باشد که خوشبختانه با تدابیری که اتخاذ شد این موضوع ساماندهی شد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات