۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۳۵۷۴۳
آیت‌الله غروی:

راهپیمایی اربعین قدرت پنهان تشیع را به رخ جهانیان کشاند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین را نشانگر عمق ایمان، معرفت و دین مداری افراد دانست و گفت: حضور جمعیت میلیونی در شرایط خطرناک و پس از طی مسافت بسیار طولانی برای غرب قابل توجیه نیست.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين حجت الاسلام والمسلمين غروي، عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه کشور

آیت‌الله سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سانسور خبری غرب نسبت به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به بررسی دلایل این بایکوت خبری پرداخت و گفت: طبیعتا غرب حاضر نیست قدرت مسلمان به ویژه شیعیان را به روی خود آورده و آشکار کند.

 

وی افزود: حتی آنها حاضر نیستند تأثیرات این گونه مسائل را بر روی دیگران مورد مطالعه و تحلیل قرار دهند؛ از این‌رو سعی می‌کنند آن را در بایکوت خبری نگه دارند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین را نشانگر عمق ایمان، معرفت و دین مداری افراد دانست و خاطرنشان کرد: حضور جمعیت میلیونی در شرایط خطرناک و پس از طی مسافت بسیار طولانی برای غرب قابل توجیه نیست.

 

وی تصریح کرد: غربی‌ها نیز نمی‌خواهند مردم خودشان و دیگران نسبت به حضور میلیونی افراد دقت و توجه کنند؛ چرا که حضور میلیونی افراد در کشوری که هنوز بخشی از خاک آن در دست تروریست‌های داعشی اشغال بوده و گاهی از سوی آنها نیز انفجاراتی رخ می‌دهد، قدرت اسلام و تشیع را نشان می‌دهد.

 

آیت‌الله غروی با تأکید بر این‌که در مراسم راهپیمایی و عزاداری اربعین افزون بر شیعیان، اهل تسنن، سایر مذاهب و ادیان نیز شرکت کرده بودند، بیان داشت: غربی‌ها به دنبال آشکار نشدن و پی نبردن ملت‌ها به حقایق و واقعیت‌ها هستند، از این‌رو بر چنین موضوعاتی که عظمت اسلام و جایگاه اهل‌بیت(ع) را نشان می‌دهد سرمایه گذاری نمی‌کنند.

 

وی تأکید کرد: راهپیمایی اربعین در حقیقت مانوری از قدرت ایمان، معنویت، اسلام و اهل‌بیت(ع) است که طبیعتا برای مخالفان و دشمنان خوش آیند نیست؛ حتی ممکن است انتقال این مسائل رعبی را در دل دیگران ایجاد کند و متوجه شوند که شیعیان قدرت پنهانی داشته که در صورت نیاز در برابر آسیب‌ها مقابله می‌کنند./993/ت302/ج

ارسال نظرات