۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۳۵۹۱۷

مسلمانان استرالیا حادثه گروگان‌گیری در شهر سیدنی را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ رهبران مسلمانان استرالیا امروز با صدور اطلاعیه و مصاحبه با رسانه‎های گروهی این کشور حادثه گروگانگیری در شهر سیدنی را، که برخی به مسلمانان نسبت می‎دهند، محکوم کرده و اعلام کردند که چنین اقدامی با آموزه‎های اسلامی در تعارض است.
حادثه گروگان گيري در استراليا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمانان استرالیا امروز با صدور اطلاعیه و مصاحبه با رسانه‎های گروهی این کشور حادثه گروگانگیری در شهر سیدنی را، که برخی به مسلمانان نسبت می‎دهند، محکوم کرده و اعلام کردند که چنین اقدامی با آموزه‎های اسلامی در تعارض است.  
 
ابراهیم ابومحمد، مفتی اعظم استرالیا با صدور اطلاعیه ای در این ارتباط اعلام کرد: مفتی اعظم و شورای امامان جماعت استرالیا این اقدام جنایتکارانه را به شدت محکوم کرده و یادآوری می کند که چنین اقداماتی از سوی دین اسلام مطرود است.
 
مفتی اعظم استرالیا در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: ما مسلمانان نیز به همراه سایر اعضای جامعه استرالیا منتظر نتایج تحقیقات در مورد هویت گروگان گیران و انگیزه های پنهانی آنان در پشت ارتکاب چنین عمل جنایتکارانه ای هستیم.
 
رهین غاعوری، مدیر سابق فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا نیز در سخنانی اعلام کرد که به شدت نگران "برادران و خواهران استرالیایی" خود است.
 
مدیر سابق فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا افزود: گروگان گرفتن انسانها عملی کاملا غیراسلامی است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که افرادی که در این حادثه دست دارند به زودی دستگیر شده و به جزای عمل خود برسند.
 
در حالی که بحران گروگان گیری همچنان در استرالیا ادامه دارد کارشناسان ابراز نگرانی می کنند که ممکن است آمار حملات اسلام هراسانه به مسلمانان این کشور افزایش یابد.
 
بن ریچ، یکی از محققان دانشگاه موناش استرالیا که در زمینه خشونت سیاسی تخصص دارد در این ارتباط می گوید: نمی توانم بگویم حمله به مسلمانان تا چه اندازه افزایش می یابد، اما احتمال افزایش چنین حملاتی کاملا محتمل است.
 
گفتنی است، تعدادی از شهروندان 15 تا 30 ساله استرالیایی به وسیله یک مرد مسلح ناشناس در فروشگاهی در شهر سیدنی این کشور گروگان گرفته شده اند.
 
یکی از شاهدان ماجرا که نخواست نامش فاش شود به شبکه خبری ای.بی.سی. گفت که گروگان‎گیر کاملا آرام، قد بلند و با ظاهری شبیه به ساکنان خاورمیانه بوده و به نظر می رسید که در اواخر دهه 40 زندگی باشد.
 
روزنامه تلگراف در گزارشی از این حادثه اعلام کرد که دو تن از گروگان های استرالیایی با برقراری ارتباط با کانال ده تلویزیون استرالیا اعلام کردند که خواسته های گروگان‎گیر شامل صحبت با تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا و آوردن پرچم داعش به فروشگاه می شود./990/ب901/ک
ارسال نظرات