۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۳۶۰۵۷

226 کشته و زخمی در حمله طالبان به مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان

خبرگزاری رسا ـ در اثر حمله طالبان به یک مدرسه ابتدائی در پیشاور پاکستان 126 دانش آموز کشته و 100 نفر زخمی شدند، وضع 45 تن از زخمی‌ھا وخیم گزارش شده است.
حمله طالبان به مدرسه ابتدائي در پيشاور پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ساعت 10:30 صبح امروز تعدادی از نیروهای طالبان با لباس مبدل ارتش پاکستان وارد مدرسه ارتش پاکستان شدہ دانش آموزان، معلمان و حاضرین در مدرسه را به رگبار گلوله بستند، در نتیجه 226 نفر زخمی و کشته شدند و وضع 45 تن از زخمی‌ھا وخیم گزارش می شود.


بنا بر گزارش منابع خبری پاکستان 6 عضو طالبان در حمله تلافی جویان با ارتش پاکستان در مدرسه ابتدائی شھر پیشاور پاکستان حمله کردند، آنان به محض ورد به مدرسه دانش آموزان، معلمان و کارکنان آن مدرسه به رگبار گلوله بستند و سپس آنان را گروگان گرفتند.


سخنگو طالبان این حمله را بعھدہ گرفته اظھار داشت: ھدف حمله به مدرسه ابتدایی شھر پیشاور پاکستان کشتن کودکان و دانش آموزان بودہ است.


نواز شریف نخست وزیر پاکستان، عمران ‌خان رهبر حزب تحریک انصاف،‌ سراج‌ الحق رهبر حزب جماعت اسلامی، الطاف حسین رهبر حزب متحده قومی موومنت و رھبران و علمای شیعه در پیام ‌های جدا گانه حمله به مدرسه ارتش را محکوم و کشته شدن دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این مدرسه را به خانوادہ ھای و مردم پاکستان تسلیت گفتند.


براساس گزارش‌ها، مهاجمان انتحاری ابتدا حدود 500 دانش آموز را به گروگان گرفته بودند که نیمی از آنها آزاد شده‌اند اما پلیس میگوید که هنوز مشخص نیست چه تعداد دیگر گروگان در دست مهاجمان گرفتار هستند. برخی خبرها حکایت از آن دارد که 300 تا 400 دانش‌آموز در اختیار عاملان انتحاری طالبان هستند.


یاد آوری می شود که دانش آموزان این مدرسه در مقطع تحصیلی اول تا دهم درس می ‌خوانند و کمتر از 15 سال سن دارند./988/ب902/ک

ارسال نظرات