۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۳۶۸۲۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که فرهنگ عاشورایی در تداوم سنت و سیره نبوی است، بیان داشت: امام حسین(ع) تجلی گاه سیره و سنت نبوی در تمام عرصه های وجودی انسان است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام گفت: وجود پیامبر گرامی اسلام اسوه حسنه است که سیره نبوی انسان را در مسیر نورانی قرار می دهد.

 

وی با اشاره به این که هر کس پناه به شجره طیبه نبوت ببرد در برابر همه طوفان های سهمگین و وسوسه های شیطانی در امان خواهد بود، بیان داشت: انسانی که در این مسیر گرانقدر قرار گیرد هیچ گاه به انحراف نخواهد رفت.

 

حجت الاسلام یاری با تاکید بر این که در اوج قله سیره نبوی اهل بیت معصومین(ع) هستند، ادامه داد: امام علی(ع) قدم به قدم پیامبر گرامی اسلام حرکت می کرد تا حدی که در جریان مباهله قرآن کریم از این امام همام به عنوان نفس پیامبر یاد می کند.

 

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) از سنت و سیره نبوی بهره ارزنده ای گرفتند، گفت: امام حسین(ع) برای اصلاح امت حضرت محمد(ص) گام برداشت تا سیره و سنت نبوی را در جامعه احیا کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که فرهنگ عاشورایی در تداوم سنت و سیره نبوی است، بیان داشت: امام حسین(ع) تجلی گاه سیره و سنت نبوی در همه عرصه های وجودی انسان است.

 

وی با بیان این که ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جوامع اسلامی است، بیان داشت: دنیا چیزی ندارد از خود ارائه دهد که گرفتار آدم کشی و ظلم می شود، اما ما باید از این داشته های ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام محور وحدت مسلمانان است، بیان داشت: دنیای غرب و شرق باید بداند ما امت چنین پیامبری هستیم که اسوه و الگویی حسنه برای همگان است.

 

حجت الاسلام یاری با تاکید بر این که سیره حضرت محمد(ص) زیباترین الگو در سراسر جهان است، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در ابعاد مختلف زندگی برتر بوده که باید سیره نورانی ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

وی با بیان این که ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جوامع اسلامی است، بیان داشت: دنیا چیزی ندارد از خود ارائه دهد که گرفتار آدم کشی و ظلم می شود، اما ما باید از این داشته های ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که باید سیره پیامبر گرامی اسلام را الگویی برای خود قرار دهیم که رحمتی برای همگان است، ادامه داد: هر روز بر عظمت و فروغ نورانی حضرت محمد(ص) گسترده می شود.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که پیامبر ما و دستورات او زیباترین است و ما نیز باید بکوشیم تا بهترین باشیم، گفت: باید درست عمل کنیم که این امر مهم سبب عاقبت به خیری ما خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) زیباترین قلب سلیم را دارند، خاطرنشان کرد: قلب سلیم قلبی بوده که غیر از خداوند منان چیزی در آن وجود نداشته باشد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات