۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۶۸۵۷
رییس اداره اوقاف ساری خبر داد؛

راه اندازی نخستین موزه موقوفات کشور در مازندران

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از راه اندازی نخستین موزه موقوفات کشور در مرکز استان مازندران خبرداد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح و بهره برداری نخستین موزه موقوفات کشور در ساری خبر داد و گفت: مراسم بهره‌برداری از این موزه در هفته آینده انجام می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری در ادامه خاطرنشان کرد: در این موزه قرآن نفیس و چوبی متعلق به چند قرن پیش در آستانه مبارکه پهنه‌کلا ساری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با بیان این که وقف از مصادیق و جلوه زیبایی باقیات و صالحات است که مال انسان را ماندگار می‌کند، افزود: در عرصه فرهنگی و اقتصادی فرهنگ وقف بسیار اثرگذار است و اهتمام به امور دینی توسط فرهنگ وقف انجام می‌شود.

 

رییس اوقاف ساری با اشاره به این که وقف احیاء بسیاری از مسائل فرهنگی و دینی جامعه است، خاطرنشان کرد: وقف احیا سنت نبوی و دینی است، احیا این سنت حسنه زمینه توسعه فعالیت فرهنگی اسلامی را فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به برنامه‌های اوقاف ساری در توسعه فرهنگ وقف افزود: پیگیری برای اجرای طرح آرامش بهاری، ایجاد خیمه معرفت، اعزام مبلغ،اسکان زائران و مسافران در بقاع متبرکه و در حوزه فرهنگی اقدامات موثری انجام شد.

 

رییس اوقاف ساری با بیان این که در ایام عاشورا برنامه بصیریت عاشورایی و برپایی مراسم یک شهر یک حسینه از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام عاشورا بود، افزود: برنامه‌های عاشورایی تا پایان صفر نیز پیگیری و اجرا می‌شود.

 

وی در ادامه به مشارکت مردم در کمک به اوقاف برای برگزاری مراسم ایام حسینی اشاره کرد و گفت: مبالغی را اوقاف شهرستان ساری به هیأت های دارای شناسنامه پرداخت کرد.

 

حجت الاسلام حیدری از برگزاری مراسم اطعام دهی به فرزندان بی‌سرپرست در شهرستان ساری خبر داد و اضافه کرد: موقوفاتی در این زمینه تشکیل شد و این برنامه تا پایان سال انجام می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی نیز تعدادی از واقفان ورود پیدا کردند، بیان داشت: از محل خدمات خیرات و مبرات مردم به این بخش کمک کردند.

 

رییس اوقاف شهرستان ساری به اجرای برنامه فرهنگی در اوقاف شهرستان ساری اشاره کرد و اظهار داشت: در مسابقات قرآنی که اوقاف برگزار کرد، بیش از هشت هزار و 200 نفر در این مسابقات شرکت کردند که 27 مؤوسسه قرآنی در این امر با اوقاف همکاری کردند.

 

رییس اوقاف ساری در ادامه با اشاره به بهسازی 22 امامزاده در مرکز استان افزود: عملیات بهسازی این امامزاده‌ها با همکاری هیأت امنا ساخته می‌شود.

 

وی در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری امام رضا(ع) و پیامبر(ص) در بقاع متبرکه مرکز استان اشاره کرد و گفت: مراسم زیارت حضرت رسول در 22 امامزاده شاخص این شهرستان برگزار می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات