۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۳۷۱۹۳
رییس جمهور در خراسان جنوبی:

دولت در پیشبرد سیاست خارجی هرگز از حرکت باز نمی ‏ایستد/ جناح‏ بندی سیاسی در ایران بی ‏معنا است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع مردم خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه مهار تورم و رکود اقتصادی در کشور گفت: دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی به نتایج خوبی دست یافته است و تا زمانی که کشور به نتیجه مطلوب نرسد، از حرکت باز نخواهد ایستاد.
ديدار رييس جمهور رييس جمهور در جمع مردم خراسان جنوبي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح امروز در جمع پرشور مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند با بیان این که  ملت ایران در عزاداری امام حسین(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) سنگ تمام گذاشته اند، گفت: این عزاداری های پرشور نشانه ارادت ملت ایران به خاندان عصمت و طهارت بوده و این عشق شایسته تقدیر و تشکر است.

 

وی افزود: شاید استان های خراسان جنوبی در نقشه کشوری و جغرافیایی به سه استان تقسیم شده باشند ولی در عمل هر سه این استان ها در پناه امام علی بن موسی الرضا (ع) هستند.

 

رییس جمهور ادامه داد: امروز روز اول ماه ربیع الاول و روز هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام از مکه به مدینه است و می‌دانید که مبدا تاریخ مسلمانان هجرت نبی مکرم اسلام از شهر مکه به مدینه است که این هجرت برای امت اسلامی در بردارنده عبرت ها و درس های بسیار بزرگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که ما مسلمانان دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات تمدن اسلامی است، تاکید کرد: اگر دنیا برای خود تاریخی به عنوان تاریخ میلادی و تاریخ میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) دارد که امشب شب میلاد حضرت عیسی مسیح است، مبدا تاریخ ما مسلمانان چه هجری شمسی و چه هجری قمری هجرت رسول اکرم(ص) بوده که این امر نشان از اتحاد و اتصال مسلمان تحت لوای یک پرچم یعنی پرچم اسلام و انسانیت دارد.

 

وی افزود: امیدواریم همه ما بتوانیم در این ماه عید، در این ماه ولادت، در این ماه وحدت و در هفته وحدت که ثمره زندگی پیامبر اسلام(ص) است بهره کافی و وافری را برای تقویت اسلامی ببریم.

 

رییس جمهور در ادامه ابراز داشت: یکی دو نکته راجع به کشور به شما عرض می‌کنم و بعد راجع به خراسان جنوبی و تصمیماتی که دولت یازدهم برای رونق و توسعه خراسان جنوبی گرفته است را برای شما تبیین خواهم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: من خوشحالم که در سفر به خراسان رضوی چند ماه قبل و در جوار مرقد امام هشتم خطاب به ملت ایران طبق آمار آن روز اعلام شده بانک مرکزی کشورمان اعلام کردم که کشور از رکود خارج شده است و این خبر بسیار مسرت‌بخشی بود که از خراسان رضوی و از کنار جوار مرقد حضرت ثامن‌الحجج به ملت ایران اعلام شد.

 

وی افزود: چنان که می دانید از آغاز این دولت با دو معضل بسیار بزرگ مواجه بودیم و لازم بود این دو معضل و مشکل را از پیش پای مردم برداریم.

 

رییس جمهور تاکید کرد: اولین مشکل پیش پای مردم تورم بالای 40 درصد بود که لازم بود با کمک مردم و همت مسؤولان قدم به قدم این تورم کاهش یابد که این تورم  از 40 درصد به 35 درصد به 34 درصد و 32 درصد و بالاخره به 30 درصد، 28 درصد و امروز خوشحالیم که تورم را به مرز 17 و 18 درصد رسانده‌ایم و این به معنای مهار تورم توسط دولت یازدهم با همت مردم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که در کنار تورم یکی از مسأل بسیار مهم در کشور رکود بود یعنی عدم رشد، یعنی عدم رونق ما در سال‌های گذشته به تعبیر اقتصادی رشد ما منفی بوده یعنی نه تنها به جلو رشد نداشتیم بلکه پس‌رفت داشتیم و به عقب گردش کرده بودیم، گفت:  در سال 93 ماه در سه ماهه اول محاسبات بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور را مثبت و چهار درصد نشان داد که این موضوع حکایت از آغاز توسعه اقتصادی کشور دارد.

 

وی افزود: پیشرفت کشور مدیون تلاش های مردمی است و دولت  در زمینه معادن، صنعت، نفت و گاز و خدمات دارای پیشرفت بوده و در زمینه کشاورزی و مسکن که حرکتی نداشتیم بعد از شش ماه نخست امسال حرکت در بخش ساخت  و ساز به برکت بودجه های عمرانی آغاز شده است.

 

رییس جمهور با بیان این که ما تاکنون نسبت به 9 ماهی که گذشته است 94 درصد  از بودجه های استانی را پرداخت کرده ایم، ادامه داد: این موضوع  در تاریخ سال های گذشته بی سابقه بوده و حدود 22 هزار میلیارد تومان در سال جاری در مدت 9ماه به استان های مختلف کشور بودجه پرداخت شده است.

 

وی تاکید کرد: در زمنیه نفت و گاز ما حرکت بسیار خوبی داریم  و تا یایان سال  100 میلیون متر مکعب بر تولید نفت و گاز کشور افزوده خواهد شد.

 

رییس جمهور ادامه داد: در زمینه نفت، اگرچه شرایط جهانی و توطئه برخی از کشورها قیمت نفت را کاهش داده به حول قوه الهی به همت و تلاش و کوشش مرم از مرز توطئه ها با موفقیت عبوره کرده و قیمت نفت به شکل حال حاضر باقی نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که برخلاف توطئه ها افق ملت روشن بوده و ملت ایران با امید، وحدت و انسجام و یکپارچگی و کنار گذاشتن اختلافات در مسأل جزئی با اتکا به پرچم انقلاب و اسلام و قانون اساسی پیروز خواهند شد، ادامه داد: مسایل جزئی را  باید کنار بگذاریم و جناح بندی های سیاسی و مذهبی در ایران اسلامی بی معنا است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانان گفت: باید با وحدت، اتحاد یکپارچگی و اخوت نور اسلام را در جهان تابان کنیم.

 

رییس جمهور با اشاره به این که دولت در زمینه آب، نفت گاز، محیط زیست، گردشگری، فرهنگ، علم، اقتصاد دانش بنیان و در زمینه پیشبرد سیاست خارجی هرگز از حرکت باز نخواهد ایستاد، گفت:  امروز در ایران اسلامی هیچ کس نیست که تحت پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته باشد و این افتخار در کشور برای اولین بار در ایران به دست دولت یازدهم و همت مردم عملی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که در زمینه امنیت غذایی یه نیازمندان و کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند سبد غذایی پرداخته شده و این طرح تا سال آینده ادامه خواهد یافت، گفت: اجرای طرح تحول سلامت تا کامل شدن آن در کشور ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان که خراسان جنوبی استان مقاومت، علم و فرهنگ، استان شعر، استان وحدت میان مردم، وحدت شیعه و سنی است، گفت: اگر چه در این استان آب کم است ولی فرهنگ، ادب و اخلاق در این استان فراوان است.

 

رییس جمهور تاکید کرد: مردم خراسان جنوبی قدر آب را خوب می دانند و می دانند آب چه نعمتی است و تمدن گذشته ایران و احداث قنوات نشان از آن است که ملت ایران قدر این نعمت خدا دادی و آب حیات بخش را می دانند؛ در زمینه آب، احداث سد سیاهو و سد قاین با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: احداث مجتمع آب رسانی روستایی که 25 هزار نفر را سیراب خواهد کرد تا پایان سال به بهره برداری می رسد و افتتاح تصفیه خانه بیرجند، در ماه های آتی انجام شده و همچنین در زمینه انتقال آب با لوله، که حدود 600 کلیومتر است تا پایان سال 94 انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: طرح های آبخیز داری در خراسان جنوبی به صورت وسیع در حد توان در سال 94 و 95 اجرا خواهد شد که از آب های موجود استان حراست کرده و در زمینه توسعه کشاورزی و گلخانه ای امسال هشت گلخانه و 18 مجتمع دامپروری در خراسان جنوبی احداث خواهد شد.

 

وی در زمنیه راه، از تبدیل 100 کیلومتر از راه های استان تا سال 94 به بزرگراه خبرداد و گفت: دولت نسبت به اهمیت تکمیل راه آهن در خراسان جنوبی آگاه است به همین دلیل در بودجه سال 94، 6میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه راه آهن خراسان جنوبی در نظر گرفته است.

 

رییس جمهور ادامه داد: در زمینه صنعتی در استان از همه ظرفیت ها استفاده نمی شود که مشکل سرمایه و بودجه در گردش وجود دارد که دولت برای حل این مشکل با کمک بانک مرکزی، 60 میلیارد تومان اعتبار به مراکز صنعتی پرداخت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که خراسان جنوبی در زمینه معادن ظرفیت خوبی دارد، تاکید کرد: طرح معادن زغال سنگ در خراسان جنوبی دنبال شده و در زمینه حفاظت از محیط زیست استان و جلوگیری از بیابان زایی طرح های مالت پاشی و بوته کاری در استان اجرا خواهد شد.

 

وی از احداث ساختمان بیمارستان مرکزی بیرجند تا پایان سال و تجهیز سه بیمارستان دیگر خبرداد و گفت: در این سفر 21 طرح و پروژه به تصویت دولت رسیده و در شورای اداری استان اعلام شده و تا پایان سال 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد و دولت برای این طرح ها 270 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و استاندار موظف به پیگیری این مصویات و اعلام گزارش تا پایان هر ماه به دولت است./968/201/ج

 

 

 

ارسال نظرات