۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۳۸۴۴۶
کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آوارگان خبر داد؛

وضعیت دشوار صدها تن از مسلمانان به دام‎افتاده در آفریقای مرکزی

خبرگزاری رسا ـ کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آوارگان اعلام کرد که صدها تن از مسلمانان به دام‎افتاده در یکی از شهرهای غربی جمهوری آفریقای مرکزی در شرایط بسیار دشواری زندگی می‎کنند.
مسلمانان آفريقاي مرکزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آوارگان اعلام کرد که صدها تن از مسلمانان به دام‎افتاده در یکی از شهرهای غربی جمهوری آفریقای مرکزی در شرایط بسیار دشواری زندگی می‎کنند.  
 
حدود 500 مسلمان آفریقای مرکزی از 9 ماه پیش و زمانی که برای فرار از حملات شبه نظامیان مسیحی آنتی بالاکا به شهر یالوک گریختند در این شهر به دام افتاده و راهی برای خروج از آن ندارند.
 
تیمی از سازمان ملل به رهبری اسقف اعظم کلیسای کاتولیک شهر بانگویی، پایتخت آفریقای مرکزی به تازگی و به منظور ارائه کمک های پزشکی از شهر یالوک دیدن کردند.
 
الکانا نواتچا، یکی از پزشکانی که به همراه سایر اعضای این گروه از شهر یالوک دیدن کرده است اعلام کرد که وضعیت مسلمانان به دام افتاده در این شهر تاسف بار بوده و باید اقدامی فوری برای محافظت از مسلمانان صورت داد.
 
وی خاطرنشان کرد که در فاصله ماه های آوریل تا دسامبر میلادی 40 نفر از مسلمانان به دام افتاده در شهر یالوک جان خود را از دست داده اند.
 
 13 تن از مسلمانان جان باخته آفریقای مرکزی در شهر یالوک را کودکانی تشکیل می دهند که بر اثر مالاریا و سوءتغذیه فوت شده اند.
 
گفتنی است، گروه های مدافع حقوق بشر در دنیا به ندرت از کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی به وسیله مسیحیان این کشور گزارشی منتشر می کنند./990/ب902/ک
ارسال نظرات