۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۳۸۵۵۷
حجت الاسلام قرائتی:

وجود صدها شهرک بدون مسجد هیچ توجیهی برای مسؤولان ندارد/مدیریت مساجد نیازمند بازنگری است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور کمبود مساجد در شهرها به ویژه شهرک ها انتقاد کرد و گفت: وجود صدها شهرک بدون مسجد هیچ توجیهی برای مسؤولان ندارد.
حجت الاسلام قرائتي بيست و سومين اجلاس سراسري نماز در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، صبح امروز، در بیست و سومین اجلاسیه نماز در خوزستان با اشاره به پیشرفت های فرهنگی خوزستان اظهارداشت: اکنون خوزستان پشرفت های بسیاری داشته اما همچنان با آرمان‎هایی که مد نظر است بسیار فاصله دارد.

وی با انتقاد از این که فاصله مساجد با یکدیگر بسیار زیاد است، افزود: وجود صدها شهرک بدون مسجد هیچ توجیهی برای مسؤولان ندارد.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این‎که جایگاه نماز در بودجه های ادارات و دستگاه ها مشخص نیست، اظهارداشت: مراسم حج با همه عظمتی که دارد بر محور نماز است و بدون نماز معنایی ندارد.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: هرکس باید سهم خود را با فکر، قلم و توانی که در اختیار دارد در راه ترویج فرهنگ نماز در جامعه به کار گیرد.

وی با اشاره به این‎که خداوند برای نماز حساب ویژه ای قرار داده است، افزود: برای رفتن به هیچ مکانی آراستن سفارش نشده اما برای رفتن به مسجد سفارش شده که خود را بیارایید و بوی خوش دهید.

مدیریت مساجد نیازمند بازنگری است

حجت الاسلام قرائتی با انتقاد از نحوه مدیریت مساجد در شهرها گفت: اکنون شکل بیشتر مدیریت مساجد به صورت هیأت امنایی است و نوجوانان، جوانان، دانشجویان و اساتید دانشگاه در اداره مساجد نقشی ندارند.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به تأثیرات نماز در کنترل شهوت ها اظهارداشت: اگر نماز از انسان دور شود شهوت ها بر نفس او حاکم خواهند شد.

وی به حضور دانش آموزان مسجدی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از 35 هزار دانش آموزی که برای حضور در جبهه به میدان جنگ رفته و شهید شدند بیشتر آنها از بچه های مساجد و تربیت شده مسجد بودند.

حجت الاسلام قرائتی تأکید کرد: اکنون نیز تربیت شدگان فرهنگ مسجد در کشور آماده گذشت از جان خود برای دفاع از میهن اسلامی هستند./9462/پ202/ب2

ارسال نظرات