۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۳۹۲۶۸

اعتقاد 96 درصدی مردم بحرین‌ به عدم استقلال دستگاه قضایی این کشور

خبرگزاری رسا ـ در نظر سنجی انجام شده از سوی مرکز حقوق بشر بحرین، بیش از 96 درصد بحرینی‌ها معتقدند که دستگاه قضایی این کشور استقلالی ندارد.
پرچم بحرين

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس یک نظرسنجی که مرکز حقوق بشر بحرین با همکاری پایگاه اینترنتی روزنامه مرآت البحرین آن را به انجام رساند، بیش از 96 درصد بحرینی‌ها اعلام کردند دستگاه قضایی بحرین استقلالی از خود ندارد و این درحالی است که 2.8 درصد مردم به مستقل بودن آن و کمتر از 1درصد به شبه مستقل بودن آن اعتقاد دارند.


در این نظر سنجی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که آیا به نظرتان دستگاه قضایی بحرین دستگاهی مستقل است؟ و 3 گزینه برای پاسخ ارائه شد؛ 1- مستقل 2- شبه مستقل 3- غیر مستقل


تعداد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی 2.635 نفر بود که 2.537 نفر اعلام کردند دستگاه قضایی بحرین استقلالی از خود ندارند و 74 شرکت کننده نیز اعلام کردند دستگاه قضایی بحرین دستگاهی مستقل است و تنها 24 نفر به شبه مستقل بودن این دستگاه قضایی اعتقاد داشتند.


گفتنی است این نظرسنجی در پایگاه «surveymonkey» که از معتبرترین پایگاه‌ها در نظرسنجی به شمار می‌رود و دستکاری نتایج در آن غیرممکن است، به ثبت رسیده است./994/ب102/د

ارسال نظرات