۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۳۹۳۲۸
آیت الله طبرسی:

کاهش تخلفات اداری در جامعه اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت کاهش تخلفات اداری در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که دارای تخلفات اداری باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تجلیل از هسته گزینش استانداری با اشاره به نقش مهم هسته گزینش در سازمان ها و نهادهای دولتی گفت: افراد فعال در هسته گزینش از سرمایه معنوی بالایی برخوردار هستند.

 

وی از گزینش به عنوان اصلی قرآنی یاد و با بیان این که توجه به این جایگاه حساس ضرروی است، افزود: دین مبین اسلام نیز به مسأله گزینش توجه بسیاری کرده است که این نشان دهنده اهمیت آن است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هسته گزینش اسلام، وحیانی و عقلانی است، بیان داشت: گزینش در نهاد های دولتی موجب ورود افراد لایق ومتعهد به سازمان ها می شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که هسته گزینش مانع ورود افراد نالایق به سازمان ها و نهادهای دولتی دانست و خاطرنشان کرد: گزینش صحیح افراد موجب رشد و شکوفایی ادارات و در نهایت بخش های مختلف کشور خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کارمندان باید اصل خدا ناظری را مورد توجه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: کارکنان ادارات باید بدانند که خداوند در همه امور ناظر بر اعمال آنها است، پس باید سعی کنند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر هر فردی در اداره متبوع خود وظایف محوله را به صورت کامل انجام دهد شاهد بروز مشکلات در آن اداره نخواهیم بود، گفت: متأسفانه مشکلات موجود در برخی نهادهای دولتی به دلیل عدم انجام صحیح وظایف از سوی کارمندان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مدیران و مسؤولان باید به موارد قانونی هسته گزینش توجه جدی داشته باشند، تصریح کرد: هسته گزینش بازوان سازمان ها و نهادهای محسوب می شود و باید در انجام قوانین مربوط به آن نهایت تلاش صورت گیرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که خوشبختانه در کشورمان حسیاست های لازم در این بخش ملاک نظر مسؤولان است، گفت: گزینش صحیح افراد به حتم در سطح کلان پویایی و پیشرفت کشور در بخش های مخلتف را به همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که ورود نیروهای ناکارآمد به دستگاه های اجرایی مانع از توسعه همه جانبه کشور می شود، گفت: باید تلاش شود افرادی متخصص و متعهد در بخش های مختلف کشور به کار گیری شوند تا شاهد رشد و توسعه همه جانبه کشور باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) توصیه می‌کردند در گزینش به عقل فرد توجه کنید، افزود:  فردی که دارای علم باشد، اما نتواند به موقع از علم و دانش و عقل خویش را در زمان مناسب به‌ کار گیرد جامعه و افراد را دچار مشکل می‌کند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 93 به مدیریت جهادی اشاره کردند، گفت: اگر این مسأله مهم در بخش های مختلف جامعه نهادینه و اجرایی شود به حتم شاهد تسریع در رونق و شکوفایی کشور خواهیم بود.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که گزینش نباید سخت و غیر معقول نیز باشد، گفت: باید با رعایت قانون، معیارها و دستورالعمل های مشخص شده عمل کرد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که سلامت اداری مسأله مهمی در رشد و پیشرفت هر جامعه ای است، افزود: سلامت اداری یک نهاد و سازمان در گرو وجود کارمندان سالم است.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که افرادی که به بدنه دولت اضافه می شوند باید کارایی لازم را دارا باشند، گفت: عدم کارایی مناسب موجب ضربه زدن به سازمان مربوط می شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کاهش تخلفات اداری در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: زیبنده نظام اسلامی نیست که دارای تخلفات اداری باشد.

 

وی نقش هسته گزینش در کاهش تخلفات اداری در کشور را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیستم اداری ما نیازمند یک تحول است و این تحول با انقلاب اداری امکان پذیر خواهد بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات