۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۳۹۴۳۳

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد و با انتخاب و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
نفرات برتر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد شامگاه یک‌شنبه با انتخاب و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

در این مراسم ابتدا محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ایران با اشاره به بی‌نظیر بودن قرآن گفت: به دلیل زنده بودن قرآن هر قشری در هر عصری می‌تواند از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشد، زمانی‌که دانشجو بر سر سفره قرآن قرار گیرد پیامهایی دریافت می‌کند که از هیچ کتابی دریافت نخواهد کرد.

 

فرهادی اظهار داشت: دانشجویان مسیر رشد اندیشه‌ورزی و دانایی خود را از طریق قرآن می‌توانند کسب کنند، قرآن بیش از همگان معلم تفکر است خوب است خود را شاگرد این نور قرار دهیم.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: در عصر حاضر باید همه مسلمانان به وحدت امت اسلامی توجه خاص داشته باشند و به وحدت امر کرده و از تفرقه نهی کنند، امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: خدای سبحان به هیچ فردی در سایه افتراق و تفرقه خیری عطا نکرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان داشت: ملت ایران بر اساس رهبری الهی در مقابل طاغوت قیام کرده و به پیروزی رسیدند اما افزون بر اجتناب و کناره گیری از طاغوت باید برای حفظ این انقلاب وحدت داشته و از توطئه‌های دشمنان اسلام غافل نشوند.

 

همچنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم با اشاره به ظرفیت‌های خوب امروز جهان درباره قرآن اظهار داشت: امروز در عالم اسلام ظرفیت‌های خوبی به وجود آمده که در گذشته به این مقدار مهیا نبود و آن رشد عقلانیت در میان جوامع اسلامی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رشد عقلانیت در کشورهای اسلامی منبع و سرمایه ارزشمندی است که سایر کشورها کمتر از آن برخوردار هستند، تفکر و سبک زندگی اسلامی بر مبنای معنویت و توجه به آخرت سبب پیوند قلب‌های مسلمانان شده و این سرمایه و ظرفیت بزرگ مختص کشورهای اسلامی است که در تمدن غرب فروکش کرده است.

 

بر اساس این گزارش نفرات برتر این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از سوی هیات داوران مشخص شده بودند معرفی شدند.

 

در این دوره از مسابقات در رشته قرائت وحید خزائی از جمهوری اسلامی ایران، محمودمحمد ابراهیم محمدکمال‌الدین نماینده کشور مصر و محمدقاسم‌الصادقی نماینده کشورعراق به ترتیب رتبه اول، دوم و سوم را کسب کردند.

 

در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز محمد عبدالعزیز محمدنیاظی نماینده کشور مصر رتبه اول را به دست آورد، محمدجواد محمدی مجد رتبه دوم را کسب کرد ومحمودالکفری از کشور لبنان موفق به کسب رتبه سوم شد.

 

در پایان این مراسم با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری از نفرات برتر این دوره از مسابقات تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات