۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۳۹۹۰۶
حسین نجابت:

رییس جمهور بدون تأمل درباره همه پرسی اظهار نظر کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رفراندوم و همه پرسی از وظایف دولت نیست، گفت: در برگزاری رفراندوم نظر رهبر معظم انقلاب و رأی دو سوم نمایندگان مجلس شرایط اجرای آن است.
حسين نجابت نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر همه پرسی نسبت به برخی مشکلات کشور، گفت: شرایط همه پرسی و رفراندوم را فقط قانون مشخص میکند.

وی با بیان اینکه رفراندوم شرایط آسانی ندارد و باید با ضابطههای قانونی همراه باشد، ابراز داشت: در برگزاری رفراندوم نظر رهبر معظم انقلاب و رأی دو سوم نمایندگان مجلس شرط اجرای آن است.

نجابت با تأکید بر این‏که که رییس جمهور محترم همیشه می‏گویند که باید نظر نخبگان جامعه روی صحنه برای راهبرد مسائل باشد، اظهار داشت: این حرف رییس جمهور با اظهار نظر در مورد رفراندوم و همه پرسی تناقض دارد و نباید بدون تأمل این حرف را می‏زدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است از نخبگان در مورد مسائل مهم کشور نظر خواهی شود، پس همه پرسی و رفراندوم نمی‏تواند برای رییس جمهور جایگاهی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شاید اشتباهی رخ داده که آقای رییس جمهور هم نظر به همه پرسی و رفراندوم دارد و هم نظر سنجی از نخبگان کشور را مطرح میکنند.

نجابت با تأکید بر این‏که رفراندوم و همه پرسی برای مسائل کلان کشور به کار می‏رود، افزود: در مجموع همه پرسی و رفراندوم هیچ ربطی به دولت ندارد و در حیطه وظایف رییس جمهوری نیست./922/ت302/ج

ارسال نظرات