۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۳۹۹۶۷

حمله افراد مسلح به دفتر مجله اسلام‎ستیز فرانسوی

خبرگزاری رسا ـ دو فرد مسلح با حمله به دفتر مجله اسلام‎ستیز شارلی هبدو در شهر پاریس، پایتخت فرانسه 12 تن را کشته و 10 نفر دیگر را زخمی کردند؛ مجله شارلی هبدو سابقه انتشار کاریکاتورهای اهانت‎آمیز از پیامبر اسلام (ص) را در کارنامه خود دارد.
حمله به دفتر مجله اسلام ستيز فرانسوي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دو فرد مسلح با حمله به دفتر مجله اسلام‎ستیز شارلی هبدو در شهر پاریس، پایتخت فرانسه 12 تن را کشته و 10 نفر دیگر را زخمی کردند؛ مجله شارلی هبدو سابقه انتشار کاریکاتورهای اهانت‎آمیز از پیامبر اسلام (ص) را در کارنامه خود دارد.  
 
به گفته پلیس فرانسه دو مرد نقاب پوش با اسلحه های AK47 خود به دفتر مرکزی مجله شارلی هبدو در منطقه یازده شهر پاریس حمله کردند.
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که حمله کنندگان به دفتر مجله اسلام ستیز فرانسوی به حداقل یک راکت انداز نیز مسلح بوده اند.
 
مقامات پلیس فرانسه همچنین اعلام کردند که دو نفر از کشته شدگان پلیس بوده و 10 نفر بقیه از خبرنگاران مجله شارلی هبدو هستند.
 
یکی از شاهدان عینی به تلویزیون فرانسه گفت: دو مرد سیاه پوش با کلاشینکوف وارد دفتر مجله شارلی هبدو شدند.
 
وی افزود: لحظاتی بعد صدای شلیک تعداد زیادی گلوله شنیده شد و سپس حمله کنندگان از محل حادثه گریختند.
 
مقامات پلیس به خبرگزاری فرانسه گفتند که استفان شاربونیه، سر ویراستار مجله شارلی هبدو ظاهرا در این حمله کشته شده است.
 
فرانسوآ اولاند، رییس جمهور فرانسه با حضور در محل حادثه مدعی شد که این کشور به دلیل آن که کشور آزادی است مورد تهدید واقع شده است.
 
گفتنی است، مجله شارلی هبدو تاکنون مطالب اهانت آمیز بسیاری نسبت به دین اسلام منتشر کرده است.
 
در ماه سپتامبر سال 2012 میلادی این هفته نامه در اقدامی که اعتراض مسلمانان سراسر جهان را به همراه داشت کاریکاتورهایی منتشر کرد که ظاهرا پیامبر اسلام (ص) را به صورت برهنه نشان می داد.
 
در سال 2011 میلادی نیز شارلی هبدو مطالب اهانت آمیز دیگری نسبت به پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود و دفتر این مجله مورد حمله قرار گرفته بود./990/ب902/ک
ارسال نظرات