۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۰۱۷۷

خودداری رسانه‌های آمریکایی از انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام

خبرگزاری رسا ـ پس از حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو»، اغلب رسانه‌های مطرح آمریکایی ترجیح دادند هیچ کاریکاتور موهنی نسبت به پیامبر(ص) در پوشش خبری این حمله منتشر نکنند.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از حمله تروریستی چهارشنبه به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، بیشتر رسانه‌های آمریکایی از انتشار کاریکاتوهای موهن نسبت به پیامبر (ص) خودداری کردند.

بنا به گزارش «رویترز»، دو پایگاه «دیلی بیست» و «سلیت» کاریکاتورهای موهن نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) را بر صفحه اینترنتی خود باز نشر کردند اما رسانه‌های مطرح مانند «نیویورک تایمز»، «وال استریت ژورنال» و «آسوشیتدپرس» از این امر خودداری و اعلام کردند معیارها حرفه‌ایشان اجازه نمی‌دهد تصاویری که احساسات دینی عده‌ای را جریحه‌دار می‌کند، منتشر کنند.

«دنیل رودز» سخنگوی نیویورک‌ تامیز گفت: بعد از بررسی امر، تصمیم گرفته شد با توصیف کاریکاتورهای مذکور، خوانندگان در جریان اتفاق حمله به شارلی ابدو قرار گیرند و خود کاریکاتورها منتشر نشوند.

«پل کالفورد» سخنگوی آسوشیتدپرس نیز در این باره گفت: خبرگزاری ما مدتهاست سیاست عدم انتشار تصاویر تحریک کننده اعتقادات را در پیش گرفته است.

وال استریت ژورنال تعدادی از کاریکاتورهای طنز شارلی ابدو را منتشر کرد اما در این میان هیچ کاریکاتوری از پیامبر (ص) نبود. «جرالد بیکر» سردبیر این روزنامه تصریح کرد: خبرنگاران جهان به دنبال آماده کردن گزارش، خبر و شرح آن هستند و علیرغم حوادث ناخوشایند به این روند ادامه می‌دهیم.

چهارشنبه (دیروز) سه مهاجم مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس حمله کردند. در این حمله 12 نفر از جمله 4 کاریکاتوریست معروف کشته شدند. هر 3 مهاجم شناسایی و یکی از  آنها تسلیم پلیس شد.

ساعاتی پیش از این حمله، کاریکاتوری از «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در این نشریه منتشر شده بود./982/د102/ک

ارسال نظرات