۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۰۲۰۴
کارشناس لبنانی مهدویت در واکنش به تحریم جشن میلاد پیامبر؛

بدعت بودن قرآن بر اساس نظر وهابیت/ مفتیان وهابی در قبال جشن ملی موضع بگیرند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای وهابی در واکنش به بدعت خواندن جشن میلاد حضرت محمد(ص) تأکید کرد که بر اساس نظر مفتیان وهابی باید قرآن را کنار گذاشت.
حجت الاسلام علي کوراني از علماي شيعه لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی کورانی از علمای شیعه لبنان و کارشناس مسائل مهدویت به ادعای مفتی عربستان درباره بدعت بودن برگزاری جشن میلاد حضرت محمد(ص) پاسخ داد.

 

وی گفت: در حالی که پیروان اهل بیت(ع) روشن ترین چهره از اسلام را در میلاد پیامبر اکرم(ص) به نمایش می گذارند، وهابیت دنیا را خاموش ساخته و همانند کابوس از این جشن بزرگ فراری هستند. به همین دلیل علما و مفتی آنان از حالت تعادل خارج شده و جشن این عید بزرگ را حرام اعلام می کنند.

 

حجت الاسلام کورانی افزود: اولا مسلمانان در سالروز میلاد حضرت محمد(ص) روزه گرفته و به شکر و ثنای خداوند پرداخته و می پردازند، ثانیا اگر هر اقدامی که پیامبر انجام نمی داد را باید بدعت و حرام دانست پس جمع آوری قرآن بدعت است چرا که از صحابه روایت شده که ایشان به جمع آوری قرآن نپرداختند.

 

وی تأکید کرد: بنابراین باید گفت که جمع آوری قرآن بدعت است و مفتیان و پیروان وهابیت باید قرآن را به کنار بگذارند.

 

این عالم لبنانی با اشاره به پایبندی وهابیت به سننی نظیر بخاری و مسلم، خاطر نشان ساخت: در کتاب های وهابیت آمده است که از عمر بن خطاب خواسته شد که یک سنن را تدوین کند، وی پس از یک ماه و استخاره گرفتن به این نتیجه رسید که این اقدام بدعت است؛ بنابراین سنن بخاری و ترمزی و همه کتاب های روایی بدعت است و وهابیان باید این کتاب ها را دور بیندازند.

 

حجت الاسلام کورانی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مذهب اهل بیت(ع) در تکریم حضرت محمد(ص) و احیای شعائر آنان در هر دورانی پیشگام بوده و تأکید می کنیم که هر مساله ای حلال است مگر اینکه حرمت آن ثابت شود. خدا را شاکریم که به جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) می پردازیم ولی وهابیان به جشن عید ملی مشغول هستند و مفتیان در قبال این مساله سکوت اختیار کرده اند./980/ب902/د

ارسال نظرات