۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۴۰۲۲۰
معاون مطبوعاتی دولت دهم عنوان کرد؛

پیشبرد آرمان های اسلامی، انسانی به دست عماریون / دولت برای خودش حاشیه سازی نکند

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان این‎که حاضران در جشنواره عمار تعهد اسلامی، انسانی خود را عرضه کرده اند، گفت: عماریون مراقب باشند مشغول جو سیاسی و رسانه ای نشوند و از این فضاسازی ها خود را کنار بکشند، آرمان های بزرگ باید به دست عماریون پیش رود.
محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم شامگاه گذشته هیجدهم دیماه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در اهواز، عمار را جشنواره هنرمندان متعهد نامید و گفت: وارد شدگان به این جشنواره در حد بضاعت تعهد اسلامی ـ انسانی خود را عرضه کرده اند.

وی ادامه داد: در هر دوره ای و در هر جامعه ای و در هر شرایطی، حلقه های اجتماعی سطوح گوناگون دارند که این حلقه ها  سبک زندگیشان را متفاوت انتخاب میکنند، هرچه این حلقه ها نزدیک‎تر به محور امت اسلامی یعنی امام جامعه باشند وظیفه و رسالتشان سنگین تر است؛ اینها گروهی نیستند که مامور یا منصوب شوند و جایگاه حکومتی ندارند اما با اراده، همت و ویژگی های بصیرتی و شعور الهی که در وجود آنهاست برگزیده می شوند، این‎ها کسانی اند که در هر زمان پیرامون امام زمان خود فارغ از این‎که معصوم باشد یا غیر معصوم گرد می آیند و منویات او را برآورده می کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم افزود: در جامعه دستگاه هایی داریم که بر اساس قانون اساسی جایگاه های مهمی دارند اما توسط عناصری اشغال شده اند که با اهداف متعالی و جهانی اسلام و انقلاب اسلامی کاری ندارند، هیچ انگیزه ای ندارند پول و امکاناتی که به عنوان بیت المال مسلمین در دست آنهاست دراختیار افراد آرمانگرا قرار دهند و غالب افرادی که در این جایگاه ها هستند میخواهند از فرصت برای جذب نیروها به خود، حزب و جناحشان و نه برای جذب به اسلام استفاده کنند .

رامین اضافه کرد: این مسؤولان ظرفیت ها را قربانی می کنند، و آن نیروهایی که باید با کمک همین بیت المال، اسلام، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را ترویج دهند و انسانها را در مقابل آسیب های جریان های مسلط شیطانی در جهان مصونیت بخشند، تنها و دستشان کوتاه از امکانات و فرصت ها می ماند.

وی با بیان این که در سازمان های رسمی به ندرت افرادی بلندنظر با همت متعالی پیدا می شود که پای اسلام و انقلاب بایستد و در مسیر بسترسازی و آماده سازی جامعه بشری به منظور ظهور امام زمان(عج) گام بردارد، اظهار داشت: افراد برگزیده ای که به عنوان عماری در جشنواره فیلم و رسانه های مردمی عمار حاضرند این حضور را مبارک و مقدس بدانند که آغازی است با پایان مبارک که به دست امام زمان(عج) امضا می شود.

رامین با بیان این‎که باور کنیم این آغازها نطفه حرکاتی جهانی است، گفت: از دل جریان عماریون اشخاصی پیدا می شوند که میدان دار عرصه هنر و رسانه در در سطح جهانی شوند، باور کنیم که جریان های رسمی هنری از اروپا تا آمریکا ارزش‎های انسانی و فطری بشر را ضایع کرده اند، بشر امروز در دنیای مجازی و خیالی که به او تحمیل شده در حال خفگی است و دارد انسانیت خود را از دست می دهد.

عمار روزنه ای برای رهایی بشر از رسانه های بی هویت

وی با بیان اینکه انسان امروز دست برگریبان رسانه های بی هویت و بی شخصیتی است که در عرصه جهانی مسلط بر بشر شده اند، عنوان کرد: جامعه جهانی به دنبال روزنه ای برای فرار است؛ عمار میتواند این روزنه باشد، عماریون خود را جهانی ببینند و هنر خود را مقدمه تحول در عرصه بین الملل بدانند.

عماری کسی است که از ولایت خرج خود نمی کند بلکه خود را خرج ولایت می کند

رامین با اشاره به اینکه برخی میگویند هنرمند فردی غیر سیاسی است، گفت: هنرمند متعهد، سیاسی و الهی است، او عمار زمان است، یعنی هرجا لازم باشد حضور دارد؛ عمار به گونه ای زندگی میکند و ارتباطات اجتماعی خود را پایه ریزی میکند که مردم با تکیه به او از شبهات و فتنه ها دور می شوند و با شاخصی چون او هوشیار شده ولایت را حفظ می کنند بنابراین عماری آن کسی است که با رفتار، گفتار و عملکردش جمعی از مردم را گرد خود جمع میکند و دستشان را در دست ولی خدا میگذارد،عماری کسی است که از ولایت خرج خود نمیکند بلکه خود را خرج ولایت می کند.

دولت برای خودش حاشیه سازی نکند

وی در ادامه اشاره ای به مسائل سیاسی روز داشت و با بیان اینکه کسانی که دیروز سخنرانی نایب امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب را شنیدند متوجه هشدار صریح ایشان به دولت شدند، گفت: دولت محترم و رییس جمهور عزیز آقای روحانی گویا متعهد شده اند که هر چند روز یک حاشیه برای خودشان بسازند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم عنوان کرد: شاید با یک نگاه خوش بینانه بتوان گفت چون دولت در سیاست داخلی و در موضوع اقتصاد مقاومتی سیاست و برنامه ای ارائه نکرده و در سیست خارجی نیز به بن بست رسیده است، میخواهد با طرح برخی موضوعات حاشیه ای خودش و مردم را سرگرم کند که اگر ای باشد به عنوان یک تحلیل سطحی سیاسی قابل اغماض است، اما اگر ماجرا چیز دیگری است همه باید هوشیار باشیم.

رامین ادامه داد: رییس دولت یک بار بحث جمع شدن یک جای قدرت، صلاح، امکانات و اطلاعات را مطرح می کند و آن را سبب فاسد شدن ابوذر و سلمان می داند، باید گفت شما از منظر و سطح بینش خود چنین تحلیلی می کنی و تحلیل اشتباه است؛ بار دیگر بحث شکستن حصر، یک بار بحث رفراندوم و .چیزهای دیگر هر روز یک جمله اضافه مطرح می شود.

این مقام مسؤول افزود: می گویند موشک اقتدار نمی آفریند، چطور اگر آمریکا موشک داشته باشد خوب است اما برای جمهوری اسلامی اقتدار نمی آورد.

وی خطاب به دولتمردان و تیم مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات را ادامه دهید و خودتان را به عنوان مؤمن عزیز بدانید، مگر اولیای دین نگفته اند که در مذاکرات هم عزت داشته باشید، مگر امیرمؤمنان(ع) نمی گویند عزت شما در این است که با مقاومت از دنیا بروید نه اینکه زنده بمانید و ذلیل باشید؛ مگر امام حسین(ع) نفرمودند که این برای ما عار است که تسلیم اراذل و اوباش شویم؛ اینها پیام های عاشورایی و مکتبی ماست.

رامین با بیان اینکه غیرت و غیرتمندی از امتیازات یک مسلمان است، اضافه کرد: ام امامت بنا بر مصالحی فرمودند مذاکره کنید اما مملکت را که نمی توانید در این مذاکرات حراج کنید، شما اجازه ندارید حیثیت و عزت ملت ایران را حراج کنید، عزت و عزمتی که ملت ایران با انقلاب اسلامی و رهبری ولایت فقیه به دست آورده آسان نیست که بتوان ارزانی بیگانگان کرد.

کسانی میخواهند دولت را به سوی تقابل با نظام بکشانند

وی گفت: عماریون مراقب باشند کسانی میخواهند این دولت را به سمت تقابل با نظام بکشانند، آنهایی که در فتنه شیطانی، آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی 88 شکست خوردند میخواهند این دولت را به سوی تقابلی بکشانند که به ضرر خودشان خواهد بود.

رامین گفت: آقای روحانی ما به شما توصیه میکنیم مراقب خودتان باشید، هرجا احساس کردید به بن بست رسیده اید صداقت نشان داده و بگویید که اشتباه کردید، آغوش مردم بروی شما باز است و حمایت رهبری با شماست.

وی ادامه داد: ما به آقلی روحانی و دولتش توصیه میکنیم برای خودشان حاشیه سازی نکنند، خارج از محدوده تحلیل نکنند و مردم را سرگرم حاشیه ها نکنند؛ ملت اییران توقع دارند رئیس جمهور به تعهداتی که در تبلیغات انتخاباتی داده است عمل کند.

آرمان های بزرگ به دست عماریون پیش می رود

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: عماریون مراقب باشند مشغول جو سیاسی و رسانه ای نشوند و از این فضاسازی ها خود را کنار بکشند، آرمان های بزرگ باید به دست عماریون پیش رود.

امروز جمهوری اسلامی ایران با پرچم داری ولایت فقیه امید مستضعفین و محور امت اسلامی است

وی با بیان اینکه امروز ایران یک قدرت فرامنطقه ای است، افزود: امروز عرصه بین الملل آنچنان در اختیار نهضت اسلامی و رهبری امت اسلامی است که اوباما هم اعتراف میکند ایران میتواند قدرت بزرگ منطقه باشد. امروز جمهوری اسلامی ایران قدرت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک منطقه است، امروز جمهوری اسلامی ایران با پرچم داری ولایت فقیه امید مستضعفین و محور امت اسلامی است. امروز از آفریقا تا کرانه باختری، عراق، لبنان، سوریه تا یمن عرصه میدانداری پیروان امام خامنه ای است.

رامین در پایان عنوان کرد: عماریون نگذارند مسائل جزئی آنها را مشغول سازد، در این عرصه که جهانی است وارد شوند و خلاها را پر کنند./9462/ز503/ب2

ارسال نظرات