۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۴۰۲۵۳

برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم عمار در خوزستان معرفی شدند

خبرگزاری ـ برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم عمار در استان خوزستان با حضور خانواده شهدا تقدیر شدند.
جشنواره عمار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شامگاه گذشته هیجدهم دی‎ماه اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان، و با حضور خانواده شهدا و جمعی از هنرمندان و مدیران استان در اهواز برگزار شد و برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم عمار در استان خوزستان معرفی شدند.
در بیانیه هیأت داوران نخستین جشنواره مردمی فیلم عمار در استان خوزستان آمده است: هیأت داوران متوجه آثاری از گروه های خودجوش مردمی شد که با امکانات اندک آثار قابل قبولی ارائه کردند و به موضوعات غیر کلیشه ای پرداختند؛ هیأت داوران به برگزار کنندگان جشنواره پیشنهاد می‎کند جهت رشد کیفی جشنواره آموزش فیلم سازان جوان را در اولویت کاری قرار دهند.
همچنین در این بیانیه اشاره شده است، با توجه به این‎که خوزستان پایتخت دفاع مقدس بوده و همچنین دروازه ورود تشیع می باشد و دارای خرده فرهنگ ها است، فیلم سازان جوان به این تنوع موضوعی توجه داشته باشند.
هیأت داوران نخستین جشنواره فیلم عمار در استان خوزستان به مسؤولان استانی پیشنهاد کرد با توجه به این‎که نخستین دوره جشنواره در خوزستان نوید دهنده نسل نو فیلم سازان جوان، خلاق و آرمانگرا می باشد، از آنها در طول سال جهت ساخت و اکران آثارشان حمایت شود.
در ادامه این اختتامیه از پیشکسوتان هنرمند انقلابی خوزستان همچون عبدالرضا حیاتی به عنوان نمایشنامه نویس، خسرو مرادی و فرامرز مهرجو به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون تقدیر شدند.
در بخش پویانمایی دیپلم افتخار نخستین جشنواره فیلم عمار در خوزستان به پویانمایی «ضربدر سفید» ساخته رحیم کریم زاده و لوح افتخار به «نقش خون» ساخته نژاد بختیاری تعلق گرفت.
در بخش فیلم های داستانی نخستین جشنواره فیلم عمار در خوزستان لوح تقدیر به فیلم «درس» ساخته بوستانی و لوح افتخار به «سلام مادر» ساخته امین طرفی جلالی تعلق گرفت.
لوح تقدیر بخش مستند نخستین جشنواره فیلم عمار در خوزستان به «برگ و بی برگی» ساخته آرش کردسالی و لوح افتخار این بخش به «میلادو» ساخته طوسی اهدا شد.
در بخش مستند دفاع مقدس نیز «یوما» ساخته آزاده آریامنش و «شیخ شریف» ساخته نصیر نبهانیان برگزیده شدند و در بخش ویژه نیز از «کتل» ساخته ابراهیم سعیدنژاد، «مرزبان» ساخته علی زهیری و «ضیافت» به تهیه کنندگی علیخانی تقدیر شدند./9462/پ202/ب2
ارسال نظرات